Blog
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Sprookjes bestaan niet! De afgelopen dagen ben ik weer een paar wijsheden verder. Een aantal merkdirecteuren van nieuwe Chinese merken, maar ook van gevestigde merken, gelooft in sprookjes. Het sprookje dat online, na slechts 25 jaar aanwezig te zijn, opeens een wondermiddel is! Een krachtig middel dat zich ineens aandient als een stuk gereedschap waarmee […]
De Top 50-dealerbedrijven spenderen miljoenen aan marketing en dan met name online. De marketinginvesteringen in automotive zijn fors. De Top 50- dealerbedrijven spenderen miljoenen aan marketing en dan met name online. Het meeste geld gaat vaak naar Google Ads. Voorspelbaar, maar niet altijd met de beste ROI. Omdat de meeste marketeers bezoek op hun eigen […]
Calldrip coaching is als een spons die water opzuigt! Je kunt verkopers, KCC-medewerkers en online salesteams trainen! Ik doe het nog steeds met heel veel plezier. Op een avond drie uur praten, trainen, coachen en uitleggen hoe je het beste omgaat met online en telefonische leads in het autobedrijf. De meeste verkopers zijn na zo’n […]
Fijn, het is zover! Willem Kien, eigenaar van Kien Automobielen(Mobiliteits en bedrijvenwagen centrum) in Velp, is de eerste Ligier-agent van de Ligier Store in Doesburg! Eén van mijn marketingdoelstellingen met het Ligier-dealerschap is andere offline marketing. Als Ligier-dealer heb ik de regio Arnhem, Doetinchem en Zutphen onder mijn hoede en dat is best een groot […]
Na het starten van de Ligier Store Doesburg was het mijn wens om weer bij de club te horen. Vorige week was het zover! Gerard ten Buuren voorzitter van BOVAG onafhankelijke autobedrijven overhandigde ons, en daarmee Gerard Franken, het BOVAG-schild bij de Ligier Store in Doesburg. Voor mij een bijzonder moment. Toen ik 50% aandeelhouder […]
In dit derde deel over Calldrip gaan we het hebben over het belang om alle gesprekken te beoordelen en daarmee het resultaat mee te kunnen geven. Een lastig onderwerp, wetende dat veel verkopers zo’n scoring systeem in basis vervelend vinden. Degenen die protesteren zijn meestal de underperformers, de opschrijvers, dat zijn niet de echte verkoopprofessionals. […]
Veel goede ideeën zijn vaak simpel en dat is met Calldrip niet anders. In deze zesdelige serie over Calldrip wil ik het hebben over de kern, de Rapid Response Tool. Veel goede ideeën zijn vaak simpel en dat is met Calldrip niet anders. Leads, en dan met name online leads, dienen opgevolgd te worden. Het liefst […]
In deze zesdelige serie wil ik uitleggen, waarom Calldrip zo’n waanzinnige add on is voor de vele honderden dealerbedrijven en importeurs in Nederland, België en Duitsland mee werken. Calldrip is een Amerikaanse Rapid Response Tool, die het voor de verkoper mogelijk maakt om binnen 60 seconden effectief de online lead op te volgen met een […]
Bij heel veel dealers(Aziatische merken) die ik de laatste maanden tegenkom of spreek, is een nieuwe trend aan het ontstaan: de leadverdeler. Dat is iemand, die aan de hand van de online lead kan zien of de lead interessant is. De verdeler bepaalt naar wie die lead moet worden doorgestuurd. In mijn ogen is het […]
Geen prijsverhogingen te zien vanaf 1 juli 2022 in verband met de aangepaste garanties Op 1 juli was het zover, de garantie voor gebruikte auto’s ging van zes maanden naar een termijn van twaalf maanden. Onder leiding van onder andere de BOVAG waren alle autobedrijven en merkdealers voorbereid op de verantwoordelijkheden die een verdubbeling van […]