Leadopvolging

Leadopvolging

De rol van internet in het aankoopproces van een auto wordt steeds belangrijker

Leadopvolging

Dat razendsnelle opvolging van leads noodzakelijk is om succesvol te zijn in het verkopen, behoeft geen uitleg. Voor de sceptici die denken dat dat wel meevalt, een feitje: uit onderzoek blijkt dat bij een reactie op een lead binnen 1 uur, de conversie tot een order 24 procent bedraagt!

Nog een feit: de allerbeste leadopvolging doet de verkoper zelf. De realiteit is vaak dat het verkoopteam niet altijd en overal de actieve klantvraag, live of online, binnen enkele minuten kan beantwoorden. De waan van de dag regeert: een verkoopgesprek in de showroom, een aflevering, een inruiltaxatie; het team is altijd druk. En dan bestaat er ook nog zoiets als ziekte of vakantie. CARMEN heeft de oplossing en volgt wel op tijd op. Altijd.

Meer weten over leadopvolging? Neem contact op!

Contact opnemen
Veranderingen voor bedrijfswagens- gerichte campagnes & telefonische opvolging voor het MKB.jpg

Bedrijfswagens in 2025: gerichte campagnes en telefonische opvolging voor het MKB

In 2025 gaat er veel veranderen voor bestelwagens. Vanaf levering in 2025 krijgen bestelwagens met een verbrandingsmotor namelijk BPM-belasting en mogen deze wagens niet meer rijden in stedelijke gebieden. Eerder was er nooit sprake van BPM-belasting voor ondernemers, maar vanaf 1 januari 2025 dus wel. Dat betekent dat er voor die tijd een hoop kansen liggen waar jij als dealerbedrijf op in kunt spelen!

Meer over bedrijfswagens

CARMEN werkt samen

CARMEN zorgt er samen met Calldrip voor dat de actieve klantvraag, dus de online lead, eerst aan de verkoper wordt aangeboden. Dat gebeurt meteen, direct na de aanvraag. Kan de verkoper de lead niet beantwoorden, dan neemt CARMEN het over. Ook als het eigen KCC niet direct beschikbaar is. De klant is immers ongeduldig. Is de verkoper wel beschikbaar, dan gaat de lead natuurlijk naar de verkoper.

snelheid in leadopvolging

Snelheid is essentieel!

Kijk eens naar de grafiek hierboven. Bellen is de beste manier om de klant te bereiken, nadat de lead is binnengekomen. Het liefst binnen vijf minuten. Wacht je langer? Dan zijn er meer belpogingen nodig om de klant te kunnen spreken. Als het überhaupt nog lukt. Het CARMEN-escalatieproces is op basis van jouw openingstijden van 9:00 uur tot 21:00 uur actief. Dat betekent dat alle online leads hoe dan ook professioneel worden opgevolgd. Direct.

Geen standaardpraatje

Geen standaardpraatje

CARMEN werkt niet met een belscript maar met een boodschap en propositie. Die boodschap wordt in overleg met jou opgesteld. Zo wordt een prettige dialoog gevoerd met jouw (potentiële) klant.

Passieve online leads

Passieve online leads

Dan zijn er nog leads die al eerder binnenkwamen en door de verkoper als ‘niet bereikt’ zijn gekwalificeerd. Afserveren? Niet doen! Er zijn altijd kansen… Vaak zijn er bij deze leads te weinig belpogingen door de verkoper ondernomen. CARMEN pakt ze, door middel van het eigen opvolgproces en gebruikmakend van andere uitgaande telefoonnummers, opnieuw op. Je zult versteld staan hoe vaak het alsnog lukt een concrete afspraak te maken.

Doel

Doel

CARMEN heeft als doel om een concrete afspraak te maken bij jou in de showroom. Lukt dit niet, dan is het alternatief een telefonische vervolgafspraak voor klant en verkoper.

Ontwerp zonder titel (14).jpg

Inzicht

De online applicatie van CARMEN biedt inzicht in gemaakte showroom- of proefritafspraken en kan desgewenst gekoppeld worden aan bestaande leadmanagementsystemen. Aan de hand van real-time rapportages kun je de behaalde resultaten nauwgezet volgen. Ook direct message-acties zijn inzichtelijk. De gegevens van aangeschreven prospects worden via een app aangeboden aan de verkopers. Zij kunnen vervolgens zelf de (e)DM nabellen, waarbij CARMEN als professioneel vangnet optreedt als de verkoper niet in staat is om de opvolging te verzorgen.

Ik heb een vraag over leadopvolging!