Integraties

Integraties

De rol die data en digitalisering speelt binnen het dealerbedrijf wordt alsmaar belangrijker.

De rol die data en digitalisering speelt binnen het dealerbedrijf wordt alsmaar belangrijker. Het is in alle geledingen merkbaar en zowel in de showroom als in de werkplaats. Ook jij zal regelmatig met deze uitdagingen te maken hebben en we wedden dat je er alles aan doet om bij te blijven. In de eerste plaats omdat de strijd om de klant zich in toenemende mate buiten de showroom en werkplaats afspeelt. En ook omdat je weet dat je door het gebruik van verouderde systemen achterop zal raken. Processen zijn dan niet of lastig te optimaliseren, iets dat direct merkbaar zal zijn in je rendement. En rendement is voor het voortbestaan van jouw dealerbedrijf levensbelang!

Hieronder belichten we de mogelijkheden van vier software koppelingen. Sommigen helpen je om efficiënter te werken. Anderen ontsluiten waardevolle data die relevante input geven aan het klantcontact, waardoor je succesvoller bent en jouw kansen op werkplaatsomzet vergroten. Misschien zit er wel een 'quick-fix' voor jou tussen...

Integraties

Uitgesteld reparatie advies opvolgen op het juiste moment

De koppeling CheckIT CARMEN* voedt after sales medewerkers automatisch met concrete aanleidingen voor klantcontact.

Tijdens een inspectie van de auto stelt de monteur vast dat een bepaald onderdeel niet direct, maar binnen enkele maanden, aan vervanging toe zal zijn. In een (e-) inspectie applicatie zoals CheckIT is dit overzichtelijk te registreren.

Wat zou het je opleveren als je deze werkwijze kan automatiseren en wél de garantie hebt dat de klant op het juiste moment wordt benaderd? Dan ben je in staat om data voor je te laten werken en direct aan te wenden voor meer werkplaatsomzet. Een directe bijdrage aan een verbeterd rendement als je het ons vraagt.

Meer informatie over onze integraties?

Meer informatie!

Voor wie?

De koppeling is voor after sales afdelingen bij dealerbedrijven (-holdings) die gebruik maken van de digitale inspectieapp CheckIT van Direct Access.

Wat doet de koppeling?

Een onderhouds- of reparatie adviespunt door een monteur vastgesteld, wordt in CheckIT oranje gemarkeerd. Al dan niet na overleg met de klant kan de monteur of service adviseur bepalen of en wanneer het punt in CARMEN portal geagendeerd wordt ter opvolging. Zodra een uitgesteld adviespunt in CARMEN portal vrijvalt, verschijnt deze in de tab 'te bellen' en is duidelijk zichtbaar dat het om uitgesteld advies gaat.

Bij het openen van het contact is in het klantcontactscherm ook standaard een kopie van het inspectierapport in te zien. Zodoende heeft de klantcontactmedewerker alle input voor een succesvol gesprek binnen handbereik.

Hoe activeer je de koppeling?

Dat is heel eenvoudig zelf te doen. In dealerportal kan een medewerker van een dealerbedrijf (of -holding) met de juiste rechten, in de CheckIT instellingen een vinkje zetten bij CARMEN 'Geagendeerde adviezen opvolgen via CARMEN.'

DBB

Bandenstatus en vereenvoudigde verwerking door service adviseur

Hoewel niet veel, zullen er nog altijd dealerbedrijven zijn die de banden in hun dealernetwerk niet, of niet volledig, online registreren in de DBB applicatie.

Naast het feit dat zij elke bandenwissel periode weer (onnodig) inefficiënt te werk gaan, belemmert het ze ook om nuttige informatie over de bandenstatus te benutten om de klant naar de werkplaats te krijgen. Iets dat het dealerbedrijf dat alle banden in zijn dealernetwerk in DBB registreert, zonder enige inspanning, wél naar boven krijgt.

Wat levert het op?

Waardevolle informatie die anders niet of complex inzichtelijk zou zijn, wordt nu tijdens het klantgesprek wel benut. Dit draagt bij aan meer concrete input voor een werkplaatsafspraak.

Bovendien - en dat is een recente uitbreiding van de koppeling (okt '19) - wordt dubbel werk geminimaliseerd, doordat de service adviseur direct vanuit het klantcontactscherm een uitstapje naar DBB kan maken zonder opnieuw te hoeven inloggen.

Voor wie?

De koppeling is voor after sales afdelingen bij dealerbedrijven (-holdings) die de banden in hun dealernetwerk registreren in DBB. Ook wordt de koppeling gebruikt door leasemaatschappijen en fleetowners die de DBB applicatie gebruiken.

Wat doet de koppeling?

Zodra de klant rijdt op (in DBB geregistreerde), voor het seizoen, afwijkende banden wordt dit in het CARMEN klantcontactscherm voor het betreffende kenteken zichtbaar. De klantcontact medewerker die nabelt voor bijvoorbeeld APK/Onderhoud, kan deze informatie direct aanwenden om tijdens het werkplaatsbezoek ook meteen de bandenwissel mee te nemen.

Bovendien kan de service adviseur (of backoffice- of klantcontact medewerker) vanuit CARMEN portal, middels de button 'DBB Afspraak' (zie afb. 1) direct in DBB de benodigde registratie doen. Apart inloggen in DBB komt daarmee te vervallen.

Hoe activeer je de koppeling?

De koppeling DBB CARMEN is standaard voor alle gebruikers, die in DBB als 'Standaard gebruiker' aangevinkt zijn, kosteloos actief. Niet de benodigde rechten? Vraag je DBB beheerder om activatie.

Plan-IT

Een werkplaatsafspraak in één handeling in alle systemen inplannen

**Plan-IT **is een software koppeling die het mogelijk maakt om werkplaatsafspraken voor APK, onderhoud en bandenwissels in één handeling zowel in het CARMEN portal als in het DMS worden gezet.

Wat zou het je opleveren als je deze repeterende taak volledig kan wegstrepen door éénmalig een koppeling te activeren? Felbegeerde tijd die vrijkomt voor andere taken! Dat is een directe bijdrage aan een verbeterd rendement als je het ons vraagt. Bovendien maakt dit het werk van de service adviseur aantrekkelijker!

Voor wie?

De koppeling is voor after sales afdelingen bij dealerbedrijven (-holdings) die een Plan-IT module 'Werkplaats' of hoger gebruiken.

Wat doet de koppeling?

Vanuit één belscherm in het CARMEN portal en voor alle vestigingen (indien van toepassing), kan de service adviseur of klantcontact medewerker werken op drie niveau's:

  1. Werkplaatshistorie inzien
  2. Beschikbare data en tijdblokken inzien van meerdere werkzaamheden (onderhoud, APK, grote beurt, kleine beurt, zomercheck etc.)
  3. Werkplaatsafspraak & werkzaamheden direct inplannen

Hoe activeer je de koppeling?

Dealerbedrijven die Plan-IT gebruiken kunnen in CARMEN portal simpelweg niveau één, twee of drie laten activeren en in principe dezelfde dag al starten met het gebruik ervan. De koppeling kun je activeren door contact op te nemen met CARMEN automotive.

CaRe-Mail

Contacten uit DM campagnes uniform opvolgen via CARMEN

Als je er, in het kader van goede service marketing, voor kiest om after sales DM contacten telefonisch op te volgen, is het cruciaal om dat klantcontactmoment ten volle te benutten. Een directe koppeling tussen de applicaties **CRM Care/CaRe-Mail ** en het CARMEN portal biedt jou het beste van twee werelden.

De koppeling zorgt er voor dat alle contacten uit DM campagnes die gemarkeerd zijn voor telefonische opvolging, in CARMEN portal onder de tab 'te bellen' verschijnen, inclusief de termijn voor opvolging. Zo lopen deze contacten, zonder handmatige tussenkomst, uniform mee in de klantcontact stroom en worden ze niet over het hoofd gezien. Het stelt het dealerbedrijf in staat om de telefonische opvolging te optimaliseren én het maximaliseert de after sales lead kansen die weer een directe bijdrage leveren aan het rendement van jouw dealerbedrijf.

Voor wie?

De koppeling is voor after sales afdelingen bij dealerbedrijven (-holdings) die gebruik maken van de applicaties CRM Care en CaRe-Mail van RDC.

Wat doet de koppeling?

De koppeling zorgt simpelweg voor ontsluiting van data vanuit het DMS via de applicatie CRM Care/CaRe-Mail naar CARMEN portal, zodat de opvolging van de contacten door de dealer binnen de ideale termijn eenvoudig vanuit CARMEN portal kan worden gedaan.

Hoe activeer je de koppeling?

Je kunt bij RDC kenbaar maken dat je deze wenst te activeren. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Hiermee sluiten we de reeks over software koppelingen af. CARMEN portal is met meer applicaties te koppelen dan hier beschreven. 'Bekijk ALLE koppelingen' en neem in geval van specifieke wensen gerust contact met ons op.

Ik heb een vraag over integraties