Blog

Blog

Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.

CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.

#DCDW wint AWA Award in Las Vegas!
14 maart 2022

#DCDW wint AWA Award in Las Vegas!

Boca Raton, FL (10 maart 2022) – Brian Pasch, auteur en marktleider op het gebied van automotive marketingstrategieën, online dealer educatie, marketinganalyse en digitale detailhandel, kondigt met genoegen #DCDW aan als winnaar van de 2022 AWA Award in de categorie van Training! De AWA Awards De AWA’s zijn in 2008 in het leven geroepen om […]

Lees verder
Het zal niet meer “gemakkelijk” gaan!
7 maart 2022

Het zal niet meer “gemakkelijk” gaan!

Het is donderdag en dat betekent dat ik een artikel of blog ga schrijven. Iets wat ik al vanaf 2004 doe. Maar hoe is dit tot stand gekomen? Ik ben begonnen op het moment dat staatssecretaris Wijn het normaal vond dat particulieren 518% meer wegenbelasting voor hun bedrijfswagens moesten gaan betalen. Een bom onder een […]

Lees verder
Verkopen is niet moeilijk, als je het pijnpunt maar kent!
28 februari 2022

Verkopen is niet moeilijk, als je het pijnpunt maar kent!

Wij zijn dagelijks bezig met verkopen. Kinderen overtuigen, is verkopen. Collega’s een bepaalde volgorde aanleren, is verkopen. Wij zijn altijd aan het verkopen en het maakt niet uit of het een idee, een auto of een afspraak is, of het om opvoeding gaat. Het komt op hetzelfde neer. Hoe kun je iemand overtuigen om jouw […]

Lees verder
Wat is de beste “foto volgorde” voor auto advertenties?
21 februari 2022

Wat is de beste “foto volgorde” voor auto advertenties?

Hoe zet ik het beste auto advertenties in? In welke volgorde? Nou die is er niet. Er zijn zoveel manieren om op een juiste manier de attentie van de potentiële klant te krijgen dat wij niet kunnen zeggen dat er een beste wijze is. Wat ik wel weet, is dat de meerderheid een slechte volgorde […]

Lees verder
5 redenen waarom Calldrip beter is dan Trackback
27 januari 2022

5 redenen waarom Calldrip beter is dan Trackback

Terug in de tijd met Trackback – of liever vooruit met Calldrip? Trackback, wie kent het niet? Importeurs gebruikten het op grote schaal om dealers te controleren: is een lead wel echt nagebeld? Wat heeft het gesprek opgeleverd? Toen het op de markt kwam, was het een perfect systeem. We weten immers allemaal dat leads […]

Lees verder
Hoe ga je om met een normale vraag (inruilauto) van de klant, bij de leadopvolging?
13 juli 2021

Hoe ga je om met een normale vraag (inruilauto) van de klant, bij de leadopvolging?

Leadopvolging is een kwestie van het zoeken naar een dialoog, daarna de afspraak en dan pas de sale. Als je leads krijgt, of dit nu telefonische of online leads zijn, zijn veel potentiële klanten benieuwd naar 1 ding, de zogenaamde inruilprijs voor de inruilauto. Belangrijke Call to Action! Dit komt uiteraard voort omdat de inruil […]

Lees verder
Brochure-leads: Help!!!! Een folder aanvraag, wat nu?
6 juli 2021

Brochure-leads: Help!!!! Een folder aanvraag, wat nu?

Het zijn twee vragen die ik het vaakst van verkopers krijg. Hoe bepaal ik de kwaliteit van een online lead en hoe bepaal ik welke leads ik wel of niet moet opvolgen? Laat ik om te beginnen erkennen dat er inderdaad verschil is in de kwaliteit van online leads. Er zijn talloze factoren die de […]

Lees verder
Waarom een specifieke online salesmedewerker niet werkt!
29 juni 2021

Waarom een specifieke online salesmedewerker niet werkt!

De kop hierboven is een tamelijk boude uitspraak, die bovendien niet altijd klopt. Ik ken dealers in binnen- en buitenland die weldegelijk het tegendeel bewijzen. Echter de executie van het proces en de gerelateerde werkzaamheden moeten allemaal kloppen, wil een online salesmedewerker werken. En eerlijk gezegd zijn die ideale omstandigheden zelden aanwezig, waardoor die online […]

Lees verder
5 redenen om als dealer(holding) of importeur met Calldrip te starten!
7 november 2019

5 redenen om als dealer(holding) of importeur met Calldrip te starten!

Direct telefooncontact met online leads: de positieve impact van Calldrip bij importeurs, dealers en dealerholdings in Nederland #DCDW is alweer twee jaar de trotse reseller van het online-opvolgsysteem Calldrip. Calldrip is een hulpmiddel waarmee je binnen één minuut in contact komt met klanten die een online aanvraag doen. Dat heeft verschillende voordelen. Potentiële klanten zijn […]

Lees verder
Verschil tussen actieve en passieve leads in de automotive!
30 november 2018

Verschil tussen actieve en passieve leads in de automotive!

Waarom autoverkopers GEEN passieve leads moeten oppakken De snelste manier om verkoopadviseurs over de kling te jagen, is door ze passieve leads op te laten volgen. Passieve leads hebben nergens om gevraagd. Een passieve lead veranderen in een actieve lead die resulteert in een sale, komt voor de meeste verkopers neer op een driepuntsschot op […]

Lees verder