Blog
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
De autoverkoper wordt ook wel vaak verkeerd gebruikt Heeft u als dealer (directie) volledig in beeld wat de autoverkoper allemaal doet op dagelijkse basis? Zijn er zaken waarvan u mag concluderen dat deze bij de kerntaak horen van de autoverkoper en dat sommige taken, bij nader inzien, ook door andere (lees goedkopere) krachten kunnen worden gedaan? […]
LinkedIn is het medium om als zakelijke autoverkoper je connecties te onderhouden! Onlangs schreef ik een blog met 5 tips om beter gebruik te maken van LinkedIn. Daarop heb ik veel reacties gehad van autoverkopers die daadwerkelijk ermee aan de gang zijn geweest! Professionals zoals Niek Tosseram die al 5 geschreven beoordelingen heeft verzameld op […]
Of mag het toch toeval zijn wat we doen? In de fysieke (nieuwe)autoverkoop zijn we vaak gewend om zaken te doen zoals we het altijd doen/deden. Echter, als we er over na willen denken, kan het dan ook anders? Immers laten wij de verkopers zelf bepalen hoe het proces verloopt, afhankelijk van de klant, of […]
Is een dealerwebsite nu een kostenpost, marketing of uw belangrijkste asset? De laatste tijd word ik veel aangesproken over dealerwebsites. Niet de dealerwebsites die u verplicht bent om af te nemen van uw importeur, maar die andere website: uw eigen dealerwebsite. Deze website waarin u uzelf kan presenteren aan uw klanten, bezoekers, prospects etc. De website […]
Communicatie in woord en geschrift, niet de prijs, is het gereedschap van de autoverkoper. Als je een lead ontvangt op een nieuwe of een gebruikte auto dan kun je bellen of e-mailen. Nu is het zo, dat de eerste regel van de online automotive verkoop is: “eerst bellen, dan e-mailen” Echter als je de klant […]
Welke punten zijn er sinds de afgelopen jaren anders die het vak van verkoopleider in het dealerbedrijf hebben veranderd? 1. Stop met het najagen van nog meer bezoekers en leads vanaf je website En begin met het najagen van een beter closingspercentage van de leads die je al hebt. Immers begin met ‘the end in mind’ […]
LinkedIn is voor de zakelijke autoverkoper een fantastisch medium om meer auto’s te verkopen! Als je in de zakelijke autoverkoop zit, als bijvoorbeeld accountmanager, dan is er geen beter middel om prospects te vergaren dan LinkedIn anno 2016! Immers LinkedIn is in het zakelijke verkeer volledig geaccepteerd als het ‘social media’ kanaal. In veel presentaties […]
Robert Wiesman en de kracht van video opvolging! Ventavid één van de oplossingen voor leadopvolging middels video is één van de hoofdsponsoren van de Digital Car Dealer Workshop op 11 november. Specifiek de sessie van Robert Wiesman, YourHyundaiguy, welke wereldberoemd is in de Amerikaanse Automotive door zijn unieke video lead opvolging en personal branding! Robert […]
Stop met het maken van excuses en wordt beter in verkopen! De afgelopen 4 weken heb ik meer dan 12 sales presentaties mogen geven over een betere conversie in online leads! Wat steeds opvalt is dat we in een excuus omgeving zitten waarbij we zelf geen verantwoordelijkheid nemen om succesvoller te zijn. Het toppunt was toch […]
Dien je de content op je pagina/advertentie aan te passen aan je meest waarschijnlijke klanten profiel? Laatst hebben wij bij Marktplaats een onderzoek gedaan naar de reis van de lead. Dus welke stappen onderneemt een bezoeker op Marktplaats voordat deze uiteindelijk een aanvraag tot meer informatie doet? Daarnaast kunnen wij aan de hand van algemene […]