Blog
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Ik dacht voor de workshops te komen In het verleden was de zondag de laatste dag van de NADA. Dit keer is de beurs anders ingericht en duurt hij een dag langer. Dus in plaats van een inspirerende sessie op zondag, de slotdag, bestaat dag 3 uit workshops. Gerben en ik zijn er al vroeg […]
Spincar komt naar Nederland Eerste stop Calldrip De eerste volle dag van de NADA 2020, een dag waarop de EXPO officieel geopend is en honderden leveranciers beginnen aan het echte werk: ze willen allemaal iets van de aanwezige dealers. Denk aan aandacht, een voorstel en als het even kan een deal. Zoiets wordt pijnlijk duidelijk […]
Eerste stop? Audi Las Vegas! Vandaag Dag 1 van de #NADA2020, die altijd pas in de middag start met de eerste workshops. In de ochtend is er dus niet al te doen, althans als je het officiële programma volgt. Om die eerste ochtend zinvol te besteden, regelde Johan Lammers voor zijn groep een bezoek aan […]
We gaan weer! We zijn weer op pad. Dit keer met de KL635 op weg naar onze hobby: de NADA, de jaarlijkse bijeenkomst van de North American Dealer Association. Of zoals mijn vrouw het zegt, jij gaat naar de NADA, en ik doe NADA. Mijn vrouw en ik hebben er een traditie van gemaakt; elk […]
Wat is de meest gestelde vraag van telefonische leads? Dat is met afstand: “Is de auto nog beschikbaar?” Een betere voorzet voor een geslaagde conversie is bijna ondenkbaar. Maar waarom blijft de afspraak conversie dan zo laag? Dat probeer ik uit te leggen aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden. Het lijkt allemaal zo simpel […]
Hoe benut je een Call to Action op een portal? Een wat? Ik hoor het u al zeggen … Wat is een Call to Action in hemelsnaam en kan dat niet gewoon in het Nederlands? In de online wereld zijn er nu eenmaal een hoop Engelse woorden die precies zeggen waar het om draait. Call […]
Tijd is geld. Het opvolgen van slechte leads is een van de belangrijkste manieren voor dealers om tijd én geld te verspillen. Doorgaans is de uitdaging voor dealers niet de hoeveelheid leads die binnenkomen. Het probleem zit in leadmanagement en het onderscheiden van goede en slechte leads. Leads negeren betekent omzet mislopen. Slechts leads opvolgen […]
2020 is begonnen – wat gaat het nieuwe decennium ons brengen? Vooruitkijken naar een nieuw decennium begint voor mij met een terugblik op het vorige decennium. De jaren 2010-2020 waren voor mij persoonlijk en zakelijk een unieke periode. Ik werd de vader van Daniel en de man van Olga. Twee gebeurtenissen die niet vaker gaan […]
De ‘best practices’ van dealers die hoog scoren in leadopvolging! Leads opvolgen is niet moeilijk, een hoge, constante conversie halen op leads is dat wel. Een aantal dealers slaagt er in om ruim boven de benchmark te scoren. Deze benchmark is 13% op leads (nieuw en gebruikt) en 22% op inkomende sales calls. Alle goed […]
Wie zet jouw bedrijf op pagina 1 van Google? Onlangs zocht ik op Google informatie over onze Vespa. Hij had een tijdje stilgestaan en sloeg af zodra je gas gaf. Ik had een acute informatiebehoefte en ging op zoek op Google. Daar viel mij op dat bijna alle berichten in de bovenste zoekresultaten verouderd waren. […]