Blog
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Te vaak beseffen wij niet dat de website onze belangrijkste showroom is! In 2017 zullen we zien dat een ontwikkeling zal doorzetten: het gebruik van datagebruik via smartphones. Voor de duidelijkheid, ik heb het over het internetgebruik op de telefoon. We zitten al boven de 50%, vooral dankzij social media, maar de ontwikkeling is niet te […]
Welke topics gaan we behandelen bij de #DCDW? Op 28 februari, (inderdaad met carnaval) organiseren wij een #DCDW – Digital Car Dealer Workshop voor marketeers, verkoopdirecteuren en dealers die beter willen worden in online automotive. Hoewel het alweer het vijfde jaar is dat wij de #DCDW (#ISG20) organiseren, is het doel door de jaren heen […]
De sleutel tot succes ligt niet bij een BDC/KCC of anders Veel dealers stappen over op een BDC/KCC model om leads op te volgen in de hoop om tot een betere conversie te komen. In het begin zijn het dan ook wel vaak jubelverhalen dat de conversie vele malen beter worden. Kijk je dieper, dan […]
Leer van de betere dealers! Een judoka met een zwarte band zal nooit iets leren van een judoka met een witte band. Daarom is het belangrijk om te kijken waarom sommige dealers beter zijn in het opvolgen van online leads dan anderen. Tien tips voor een betere conversie in online leads! Nummer 1 – Reageer […]
Na de online- en call lead kun je ook de binnenwandelde showroomklant verantwoorden uit je marketingbudget! Dat we als autobedrijf onze klanten voornamelijk online ontmoeten en verleiden om voor ons merk te kiezen, is wel duidelijk. Je website is de showroom en die heeft veel meer impact op je verkoopaantallen dan de fysieke showroom. Met […]
Welke KPI’s zijn nu het meest relevant in de online marketing in automotive? De laatste tijd hebben wij veel gesprekken inzake welke KPI’s zijn nu het meest relevant voor de marketing voor een autobedrijf? Immers praten wij dan alleen maar over ‘leads’ of ‘bezoekers op je website’ ‘aantal calls’. Welke KPI is nu het meest […]
Als je geen proces hebt om online leads eerst te bellen, dan kun je het wel forceren! Onlangs kwam ik in contact met Marc Nederveen. Marc heeft een cool concept met de naam Calldrip. Wij hebben in de beginjaren van Nieuweautokopen.nl ook zoiets gebruikt en toen heette het Pushcall. Aan de basis van die systemen […]
Leads opvolgen in de automotive @DCDW Op welke wijze kun je het beste omgaan met de opvolging van online leads? Hoe hun je er zo succesvol mogelijk mee zijn? Het zijn basale vragen waar veel dealers mee worstelen, maar die eigenlijk heel makkelijk zijn te beantwoorden. Het antwoord ligt niet in het wel of niet […]
De Fiat Live Store in Brazilië laat zien hoe automotive retail er uit gaat zien, zelfs nog voordat Virtual Reality zijn intrede doet. Maar wat doen we zelf? Afwachten of….? DVoor wie de Fiat Live Store niet kent: de Fiat Live Store is een showroomconcept waarbij de klant online een Fiat kan bekijken met behulp […]
Marktplaats pakt uit op de NADA 2017 in New Orleans! Op 26 januari tot 30 januari organiseert de National Auto Dealer Association (NADA) de 100e editie van het Amerikaanse dealerfeest. Ook dit jaar zal een grote delegatie Nederlandse dealers en universelen aanwezig zijn om meer dan 100 workshops en presentaties te volgen over de nieuwste […]