Werkt een 1 prijs strategie nu wel of niet in de automotive?

Penske Automotive zegt namelijk van niet en kan het eenzijdig bewijzen!

slide_02

Welk onderzoek je ook leest, je leest meestal hetzelfde. De klant van 2017 wil snelheid en transparantie. Kijk je naar de verschillende generaties die nu auto’s kopen, dan valt op dat de demo tot 45 jaar transparantie wil en niet wil onderhandelen over een prijs, maar een eerlijke en faire prijs wil betalen, ook in de automotive.

Penske Automotive

In Amerika experimenteren ze dan ook veel met een de zogenaamde one price store, of te wel een dealerschap waarin je niet kan onderhandelen en de prijs de prijs is. Ook al biedt je 200Euro minder, je krijgt hem niet. In onderstaand artikel zie je ook dat men dit heeft geprobeerd bij een van de grootste dealers van de VS, Penkse. Wat dan ook opvalt is dat men het niet zomaar heeft gedaan, maar ook met verkopers die niet uit de automotive kwamen, en dus ook niet geïnfecteerd waren met de normale gang van zaken in een dealerbedrijf. Na een opleiding van 2 maanden, mocht men pas beginnen in deze Toyota dealerschap.

De resultaten waren van dien aard, dat men geen verbetering zag ten opzichte van vergelijkbare dealers qua volume en of winst (1 prijs betekent niet de bruto prijs) ten opzichte van de normale manier van zaken doen en men is daarmee gestopt. Wat het artikel dan niet laat zien en daar was ik weer geïnteresseerd in, wat was nu de CSI/NPS of welke score dan ook van de klanten? Immers speel je het lange of korte spel hierin. Immers als de klanten wel de wijze waarop waardeerde en daarmee een hogere loyaliteit kregen zou het dan niet beter werken, ook al zie je op de korte termijn niet een uplift? Ben benieuwd wie hierover een mening heeft? En kan dit ook bij ons werken?

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.

Podcast Paul

Lees ook

25 september 2023

Snelheid in leadopvolging is de norm!

4 april 2023

Welke leads kun je wel uitbesteden?

27 maart 2023

Een nieuwe manier van leads opvolgen met Walcu!

5 december 2022

Waarom Marktplaats listings en Marktplaats Pro ook voor nieuwe auto’s zijn!