Marktplaats en de Bovag Onafhankelijke autobedrijven samenwerking!

Marktplaats was deze week te gast op het congres van de Bovag onafhankelijke autobedrijven

Finalisten-ABVHJ-2016.jpg

Marktplaats verbonden aan congres BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven

Het jaarlijkse BOVAG-congres, het hoogtepunt voor veel onafhankelijke autobedrijven, was ook dit keer een groot succes. Er hing een goeie, positieve sfeer, de opkomst was meer dan uitstekend en de opzet van de organisatie om de bijeenkomst als een feestje te zien voor de aangesloten ondernemers, met als apotheose de verkiezing van Autobedrijf van het Jaar, mag als geslaagd worden gezien.

Met Nieuweautokopen.nl zijn we alweer 10 jaar lid van de sectie ‘Onafhankelijke Autobedrijven’ bij de BOVAG en ik mag mezelf inmiddels rekenen tot een trouwe bezoeker van het congres. Ik heb de bijeenkomst uit zien groeien tot wat het nu is en ben van mening dat het congres de juiste koers heeft gevonden. Voor wie zich afvraagt waarom ik met Nieuweautokopen.nl ben aangesloten bij de onafhankelijke autobedrijven van de BOVAG: onafhankelijkheid is één van de USP’s van Nieuweautokopenl.nl. De autowebsite verkoopt immers alle merken, zonder voorkeur.

Marktplaats nieuwe partner

Dit jaar was ik op het congres ook vanuit mijn functie als woordvoerder automotive van Marktplaats. Het bedrijf is inmiddels trotse cosponsor van de bijeenkomst, iets dat eerder niet mogelijk was omdat exclusiviteit werd geboden aan Bovemij en RDC, twee bedrijven waarin BOVAG een controlerend belang heeft. Dit jaar mochten dus andere bedrijven meedenken over hoe automotive ondernemers succesvoller kunnen zijn. En dat hebben we gedaan.

Natuurlijk kijken we bij Marktplaats vanuit het online-perspectief. Als partner van dit congres hebben we 800 boeken uitgedeeld van ‘Lead the Way op de digitale snelweg. Voor mij als auteur van dat boek was het een bijzonder moment, dat zal iedereen begrijpen. Voor degenen die het boek gemist hebben: laat het ons weten via paul@dcdw.nl en wij zorgen er voor dat u er alsnog een krijgt.

Met het boek benadrukken wij dat we ondernemers graag helpen om meer uit online te halen. Wij geven ze tips & tricks hoe er meer nieuwe en gebruikte auto’s kunnen worden verkocht, zoals we ook duidelijk maken hoe online een positieve invloed op partsomzet en andere zaken binnen het bedrijf kan hebben.
Die kennis delen doen we overigens niet alleen met het boek, we doen het wekelijks via webinars, artikelen en uiteraard Marktplaats.nl, het grootse platform om je voorraad nieuwe en gebruikte auto’s te verkopen.

Autobedrijf van het Jaar

De verkiezing Autobedrijf van het Jaar was ook dit keer een spannende. Met uiteraard een goeie winnaar in Autobedrijf De Baaij uit Nijmegen. Voor ons biedt die verkiezing een mooie kans om volgend jaar een meer actieve rol te spelen in de Autobedrijf van het Jaar–verkiezing door bijvoorbeeld te beoordelen hoe het bedrijf zich online profileert.

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats), nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens Founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is Paul een veel gevraagd spreker bij dealers en importeurs op het gebied van de online automotive.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl

Podcast Paul

Lees ook

25 september 2023

Snelheid in leadopvolging is de norm!

4 april 2023

Welke leads kun je wel uitbesteden?

27 maart 2023

Een nieuwe manier van leads opvolgen met Walcu!

5 december 2022

Waarom Marktplaats listings en Marktplaats Pro ook voor nieuwe auto’s zijn!