Blog
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Marktplaats was deze week te gast op het congres van de Bovag onafhankelijke autobedrijven Marktplaats verbonden aan congres BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven Het jaarlijkse BOVAG-congres, het hoogtepunt voor veel onafhankelijke autobedrijven, was ook dit keer een groot succes. Er hing een goeie, positieve sfeer, de opkomst was meer dan uitstekend en de opzet van de organisatie […]
Afgelopen maand waren wij te gast bij twee automotive events De Garageformule Top 40 en Zakenauto van het Jaar De autobranche kent vele zakelijke evenementen en regelmatig bezoek ik er een paar. Zoals de bekendmaking van de Garageformule Top 40 en de Zakenauto van het Jaar. Garageformule Top 40 Aumacon brengt jaarlijks twee lijsten uit waar […]
Marktplaats maakt call tracking eindelijk mogelijk op ‘schaal’ Op Marktplaats.nl is het mogelijk gebruik te maken van “Call Tracking” een revolutionair concept dat aan alle advertenties een specifiek telefoonnummer toewijst. Daardoor is het mogelijk om vast te kunnen stellen waar een lead die belt vandaan komt, of welke advertentie op welk portal de aanzet is […]
Geven wij wel genoeg respect aan de call lead? Geven wij de call lead voldoende respect? De call lead is, zoals ik vaker heb omschreven, meestal de meest mishandelde lead van allemaal. Waar wij voor de fysieke lead wel ergens een proces hebben, hem aanspreken of een kop koffie aanbieden en ook bij de online lead […]
Wat doe jij met je oude leads? Het gaat niet om meer kansen, maar het gaat er om wat je met die kansen doet in de autosector van nu! We weten namelijk een ding zeker: we krijgen fysiek minder kansen dan ooit te voren. En met de opmars van private lease-labels, ook buiten de dealer […]
Is een KCC/BDC model een oplossing, of slechts een pleister op de wond? De laatste jaren is het KCC/BDC model in de mode geraakt. Gestart waar het in mijn beleving zou moeten blijven, aan de service en aftersales kant, zijn er nu bij veel bedrijven KCC/BDC afdelingen gestart of uitbesteed(zie onze services). Deze afdelingen moeten […]
De klant die om een prijs vraagt is een indirecte koper van een auto! Onlangs deden wij een klein onderzoekje. We keken welke reacties we kregen van autoverkopers (in dit geval van een Kia dealer) die je een vraag zou stellen inzake een gebruikte Kia Sportage van ongeveer 22.000 Euro (dus zeker geen goedkope). Er zijn dus […]
117% meer conversie voor dealers die 8+3 doen in plaats van 3+4… Een betere conversie in de opvolging van online leads behaal je niet door een hogere korting te geven, meer inruil te geven of door weer een nieuwe leadbron aan te boren op zoek naar die makkelijk converteerbare lead! Nee, meer verkopen betekent gewoon meer […]
De combinatie van Marktplaats en Google is perfect! Veel dealers en autobedrijven investeren zeer veel geld in marketing, zowel traditionele marketing als digitale marketing! Google is hierin een grote speler, maar ook portals zoals Marktplaats zijn hierin zeer relevant. Vaak zijn ze ook dominant in de zoektocht van de klant naar informatie over zijn aankoop van een […]
De beste deal wil niet altijd zeggen dat het de goedkoopste moet zijn! Iedereen is op zoek naar de beste deal, ook in de laatste stap van de klantenreis. Want dat is de laatste fase: als men alle stappen heeft doorlopen, dan rest alleen nog maar de deal. En hoewel we weten dat de prijs […]