Blog
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Kan ik proefrijden? Potentiële leads bellen via Marktplaats het autobedrijf. In deze serie van voorbeeldgesprekken in de automotive hebben we een tweede belletje dat via Marktplaats binnenkomt. De klant die belt, veelal echt geïnteresseerd in de auto, vraagt vaak of de auto nog beschikbaar is en of hij kan proefrijden. In dit waargebeurde gesprek, nagespeeld […]
Het inkomende belletje via Marktplaats Ik vertel uiteraard niets nieuws als ik zeg dat een inkomend belletje via Marktplaats de beste lead van allemaal is. Dat geldt eigenlijk ook voor belletjes die via de autoportalen (AutoTrack, AutoScout, Viabovag) bij autobedrijven en dealers binnenkomen. De klant die anno nu belt, zit dieper in de salesfunnel, zoekt […]
Slechte gewoontes in goede tijden Je hebt het vast weleens gehoord: een schipper die alleen met de wind meevaart, wordt een minder goede schipper, dan diegene die ook met tegenwind, of zelfs met storm, op koers blijft. In onze branche is dat niet anders. Met corona is voor veel automotive ondernemers een tijdperk aangebroken dat […]
Automotive Attribution and Analytics Summit op 16, 17 en 18 november met Nederlandse inbreng! Brian Pasch organiseert op 16, 17 en 18 november de Automotive Attribution and Analytics Summit! Normaliter is dit een event wat in November in het mooie Breakers Hotel in Palm Beach wordt georganiseerd. Echter is dit jaar alles anders en is […]
Focus je op de lead of op de dialoog? Mijn bestaansrecht heb ik te danken aan online leads. Wat mij betreft kunnen het er niet genoeg zijn! Daarnaast is een dialoog ook belangrijk. Maar hoe meer online leads er zijn, des te meer ik kan doen in mijn bedrijf. Of het nu om een […]
Corona geeft een vals gevoel van succes Het is fijn dat veel autobedrijven op dit moment succesvol zijn met gebruikte auto’s. Dat is goed voor iedereen. Het mag je alleen geen vals gevoel van succes geven. Dat vraagt om uitleg! Ik spreek momenteel veel autoverkopers die tevreden zijn met de aantallen die ze doen. Velen […]
Vraag: Is het krijgen van leads wel de bedoeling? Leads zijn eigenlijk een startpunt van een dialoog. Althans dat zeg ik al jaren tegen iedereen die het maar wil horen. Maar is dat wel zo? Wil je wel leads? Als ik het aan de verkopers vraag, willen ze liever geen leads. Ze willen orders in […]
Facetime en Zoom Veel dealers en autobedrijven laten deze weken op LinkedIn weten dat ze ook via WhatsApp bereikbaar zijn, zoals ze ook videobellen, Facetime, Google Meets, Zoom of Microsoft Teams aanbieden om contact te leggen. Die flexibele manier van bereikbaar zijn, komt met een sneltreinvaart op ons af. Prima, we zijn aanbeland in 2020. […]
Hoe simpel kan het zijn? Wees bereikbaar! Soms kun je een open deur intrappen zonder dat iemand ervan opkijkt. Dat is ook een beetje hoe het is met regel 6: wees bereikbaar! Als we kijken naar de twee soorten online leads, dan zie je direct dat het daar misgaat. Eerst kijken we naar de telefonische […]
Stuur aan op een (vervolg)afspraak en bevestig de afspraak Leadopvolging bestaat uit een aantal stappen. De eerste is het ontvangen van de lead oftewel de kans. Daarna zoek je een kwalitatieve dialoog. Heb je die eenmaal dan stuur je op een afspraak. Dit kan een showroomafspraak zijn, of een proefrit aan huis, of een vervolgafspraak. […]