IMG_0890.jpg

Actieve leadopvolging

Actieve leadopvolging

Dat razendsnelle opvolging van leads nodig is voor succes, heeft geen uitleg nodig. Voor sceptici die tóch denken dat het wel meevalt, hebben we een feitje: uit onderzoek blijkt dat bij een reactie op een lead binnen 1 uur, de conversie tot een order 24 procent bedraagt!

En vooruit, nog een feitje dan: de allerbeste leadopvolging doet de verkoper zelf. De realiteit is vaak echter dat het verkoopteam niet altijd en overal de actieve klantvraag binnen enkele minuten kan beantwoorden. De waan van de dag regeert: een verkoopgesprek in de showroom, een aflevering, een inruiltaxatie: het team is altijd druk. En dan bestaat er nog zoiets als ziekte of vakantie...

Gelukkig is er een oplossing: CARMEN volgt altijd op. Altijd en op tijd.

Meer weten over leadopvolging? Neem vooral contact met ons op.

CARMEN & Calldrip

Samen met Calldrip zorgt CARMEN ervoor dat de actieve klantvraag, dus de online lead, eerst aan de verkoper wordt aangeboden. Dat gebeurt meteen, direct na de aanvraag. Kan de verkoper de lead niet beantwoorden? Of is het interne KCC niet beschikbaar? Dan neemt CARMEN het over. De klant is immers ongeduldig.

Is de verkoper wel beschikbaar? Dan kan de verkoper de lead natuurlijk beantwoorden! Zo zorgen we samen, altijd en overal, voor het allerbeste klantcontact.

Leadtraining deel 1_5_ hoe kom je in gesprek met je leads (1).png

Snelheid is essentieel

Kijk eens naar de grafiek hierboven. Bellen is de beste manier om de klant te bereiken, nadat de lead is binnengekomen. Het liefst binnen vijf minuten. Wacht je langer? Dan zijn er meer belpogingen nodig om de klant te kunnen spreken. Als het überhaupt nog lukt. Het CARMEN-escalatieproces is op basis van jouw openingstijden van 9:00 uur tot 21:00 uur actief. Dat betekent dat alle online leads hoe dan ook professioneel worden opgevolgd. Direct.

Leadopvolging_01_Geen_Standaardpraatje.png

Geen standaardpraatje

CARMEN werkt niet met een belscript, maar met een boodschap en propositie. Die boodschap stellen we samen met jou op. Zo weten we allemaal zeker dat er een fijne dialoog wordt gevoerd met jouw (potentiële) klant.

Leadopvolging_02_Passieve_online_Leads.png

Passieve online leads

Dan zijn er nog leads die al eerder binnenkwamen en door de verkoper als ‘niet bereikt’ zijn gekwalificeerd. Afserveren? Niet doen! Er zijn altijd kansen… CARMEN pakt deze leads opnieuw op door middel van een eigen opvolgproces. Je zult versteld staan hoe vaak het alsnog lukt een concrete afspraak te maken!

Leadopvolging_03_Doel.png

Doel

CARMEN heeft als doel om een concrete afspraak te maken bij jou in de showroom. Lukt dit niet, dan is het alternatief een telefonische vervolgafspraak voor klant en verkoper.

Inzicht

Met de online applicatie van CARMEN heb je realtime inzicht in de gemaakte showroom- of proefritafspraken. Aan de hand van rapportages kun je de behaalde resultaten altijd volgen. Al onze acties worden inzichtelijk gemaakt en regelmatig besproken. De gegevens van aangeschreven prospects worden via een app aangeboden aan de verkopers. Zij kunnen vervolgens zelf de klant nabellen, waarbij CARMEN als professioneel vangnet optreedt als de verkoper niet in staat is om de opvolging te verzorgen.

CARMEN_Leadopvolging_Inzicht.png

Jouw leadopvolging uit handen geven? We maken graag een afspraak.