Blog
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Onderzoek van 2dehands.be/2ememain.be wijst uit dat er nog veel winst te behalen is voor dealers Onlangs organiseerden wij samen met 2dehands.be/2ememain.be een #DCDW- Digital Car Dealer Workshop in Brussel voor Belgische autobedrijven. Voor een volle zaal presenteerde Christophe Grosjean namens 2dehands.be een onderzoek over leadopvolging. Hoe gaan de professionele autobedrijven in België om met de […]
Ben je transparant, snel en heb je de attentie van de klant? Dat is anno 2017 van het grootste belang! Veel dealers en autobedrijven vragen mij vaak hoe ze hun online-omgeving moeten inrichten en wat nu echt belangrijk is. Men weet blijkbaar dat het slechts een kwestie van tijd is voordat bijvoorbeeld een Amazon echte […]
Case: je eigen conversie-funnel; brandstof voor online marketing success Een relevante conversiefunnel is noodzakelijk voor betere online marketing. In deze case voor Nieuweautokopen.nl (onderdeel van Marktplaats) laat ik stap voor stap zien hoe we onze (antieke) AIDA of Touch/Tell/Sell funnel omzetten naar veel relevantere metrics. En wat je daar dan mee kan. Nieuweautokopen.nl setup Op Nieuweautokopen.nl […]
Welke oplossing heeft u bedacht voor uw leads in de zomervakantie? In de zomermaanden is het altijd spannend wat er met leads gebeurt. Met een minimale bezetting worden zaken die het minst leuk en of interessant zijn niet of nauwelijks gedaan, laat staan dat ze goed worden gedaan. Waar die wijsheid vandaan komt? Ik heb […]
Call Track Manager geeft je inzicht, ook al is deze onwenselijk… Onlangs zijn wij gestart met de Call Track Manager, een nieuwe dienst waarbij je naast specifieke telefoonnummers voor je marketinginspanningen ook de inbound calls gescreend krijgt. Oftewel, het virtual BDC van de #DCDW neemt de gesprekken op en luistert deze voor je af. Zo […]
Een doorlooptijd van gemiddeld 28 dagen op de gebruikte auto voorraad is eerder de norm dan een uitzondering In Nederland verkoopt een autobedrijf dat succesvol is in gebruikte auto’s, zijn voorraad 6x per jaar. De meeste bedrijven zullen echter tussen de drie en vier keer scoren. Dat betekent dat je er gemiddeld 90 dagen over […]
Brian Benstock wil het gevecht aangaan met de gevestigde orde! Velen van u weten het ongetwijfeld: ik ben fan van Brian Benstock, een Honda-dealer uit Queens, New York (meer dan 10.000 units per jaar, nieuw en gebruikt en dat alles vanuit één vestiging). Waarom ik fan ben? Ik heb twee keer een presentatie van Brian […]
Moeten we niet kijken hoe ze dit bij huizen doen? Wanneer je als particulier je huis verkoopt, dan is dat altijd een gebruikt huis: je hebt er immers zelf in gewoond. Het huis heeft al dan niet gebreken die je kent. In het verkoopcontract staat zeer duidelijk omschreven dat je tekent voor het feit dat […]
Meer onderscheid tussen zakelijke en particuliere autoadvertenties op Marktplaats Vanaf 1 juli wordt er op Marktplaats meer onderscheid gemaakt tussen de autoadvertenties van particuliere aanbieders en die van autobedrijven. Daarmee wordt een veel gehoorde en lang gekoesterde wens van professionele aanbieders ingewilligd, want tot op heden was het voor de zoekende consument vaak niet duidelijk […]
Heeft het weer invloed op het zoekgedrag online? De afgelopen weken(juni) waren uitzonderlijk goed qua weer! Zonnetje, blauwe lucht, je zou bijna gaan denken aan een cabrio….Echter is de consument wel in de markt voor een cabrio met dit weer? We hebben bij Marktplaats even een deepdive gedaan in de data en wat blijkt…het weer […]