Blog
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.
Geef je beste leads alleen aan je beste verkopers Op het moment dat ik dit schrijf heb ik net de eerste dag van de #kain2017 conferentie in Lexington Kentucky in de Verenigde Staten achter de rug. De eerste dag is altijd zo’n dag waarop je vecht tegen je slaap vanwege het tijdsverschil, terwijl je wel […]
Systemen zoals LEF, Websolve en Automanager geven duidelijkheid voor diegene die het wensen! Er is tegenwoordig een aantal goede Internet Lead Management Systemen (ILMS) beschikbaar voor autodealers en autobedrijven. Ik noem een LEF, Automanager en Websolve. Dit zijn andere systemen dan de zogenaamde leadhubs, die niet meer dan gestructureerde inboxen zijn van leads. De genoemde […]
Leads alleen zeggen helemaal niets….. De juiste informatie kan veel zeggen over de kwaliteit van marketingcampagnes bij autobedrijven. Het resultaat van de investering is vaak zwart of wit. Google Analytics geldt op zich als een goeie scheidsrechter die kan laten zien of iets wel of niet werkt. Maar het is ook meteen een gevaarlijke als […]
Cars.com biedt meer zekerheid aan autokopers In Amerika hebben we net als hier een aantal grote autoportals. Autotrader.com en Cars.com zijn belangrijke spelers die de markt zeer nauwkeurig volgen. Cars.com heeft onlangs een nieuwe feature aangekondigd om kopers meer zekerheid te bieden. Zekerheid of het ontbreken daarvan, is een topic gebleken waar veel kopers mee […]
Nieuw onderzoek leert dat we wellicht verkeer naar de verkeerde landingspagina leiden SRP = Search Result Page of te wel de zoekresultaten bij je website of een portal VDP = Vehicle Detail Page of te wel de product pagina van een desbetreffende auto Veel autobedrijven die adverteren op sites als Marktplaats, Gaspedaal en Google laten […]
Wil de klant nu wel of niet echte transparantie? Vorige week lanceerde Autoscout24 de prijsvergelijker. Een instrument wat per auto bekijkt hoe de prijs zich verhoudt met de concurrentie en daar een kwalificatie aanhangt. Deze kwalificatie kan gaan van een Topaanbod tot aan geen info. Echter is dit de juiste wijze om transparantie te bieden […]
Weet u wie en waarom ze u bellen? Uit onderzoek blijkt dat steeds meer websitebezoek vanaf de mobiele telefoon afkomstig is. Daarmee neemt ook het aantal telefonische leads dat autobedrijven ontvangen toe. Veel autobedrijven blijken de telefonische lead niet optimaal te benutten. De nieuwe dienst #DCDW Call Track Manager zorgt voor structuur en adequate opvolging […]
Call Tracking voor autobedrijven in de tweede fase beland! #DCDW heeft samen met zijn partner Adcalls de functionaliteiten verder uitgebreid voor Call Tracking. Call Tracking is al gemeengoed bij Marktplaats, maar nu zijn er steeds meer dealer en autobedrijven die kiezen om Call Tracking in te zetten voor al hun marketing kanalen. Bijvoorbeeld om speciale […]
DM leads zijn een geschenk en vloek tegelijk voor de autoverkoper van 2017 Leads uit Direct Mailings, de zogenaamde passieve leads, zijn voor veel verkopers in de automotive een moeilijk hoofdstuk. Dat snap ik. De meeste verkopers hebben teveel bijtaken en daardoor ontbreekt het hen aan tijd om zich consequent te kunnen focussen op dit […]
Begin met het uitleggen van het waarom, en niet wat je doet. Apple’s iPod werd succesvol doordat Apple vertelde dat je duizend favoriete nummers in je achterzak had, in plaats van te zeggen dat het een nieuwe MP3-speler was. Dit is een audioversie van de presentatie van Sieger Veenhoven van DTC MEdia op de #DCDW2017. […]