Bootstrap Example

 

Lead nurture Nissan EV (Electric Vehicles)

 

Voor de lead nurture* van het EV programma, maakt Nissan Nederland gebruik van de diensten van CARMEN. Tijdens alle contact momenten richt de medewerker zich erop om de prospect gedurende het (complexe) proces van de aanschaf van een elektrische auto te begeleiden naar de beste oplossing.

 

Elke online aanvraag wordt direct in het CARMEN portal ingelezen en meetbaar snel opgevolgd. Op basis van het eerste klant contact moment, worden vervolgacties in werking gezet. Concrete showroom bezoeken worden direct inzichtelijk voor de betreffende dealer, waarna lead nurture de opvolging actief voortzet.

 

In praktijk blijkt de aanschaf van een elektrisch voertuig in het leadproces heel wat voeten in de aarde te hebben. Onze klantcontact medewerkers kunnen in dit stadium het onderscheid maken met parate kennis. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de bijtellingsregeling, de gevolgen van de vernieuwde regelgeving, informatie over laadpalen, hoe te handelen bij het aanvragen van vergunningen etc. Zowel de prospect die zich algemeen oriënteert als degene die concrete vragen heeft, wordt met de juiste informatie de goede richting op geholpen. 

 

Met het uitbesteden van de lead nurture van deze specifieke doelgroep behoudt Nissan zelf de regie. Op basis van wekelijkse rapportage en continue toegang tot het CARMEN portal is monitoring eenvoudig en zijn de lijnen voor aansturing kort. Voor dealers is de werkwijze ook duidelijk en zijn we in staat om efficiënt samen te werken. 

 

 

* Lead nurture gaat uit van het feit dat de persoon achter de online lead in veel gevallen nog niet klaar is voor aankoop. Door deze leads stapsgewijs van nieuwe informatie te voorzien, en de lead informatie in het eigen systeem met elk contactmoment te verrijken, kom je steeds verder in het proces waarop leads uiteindelijk wel tot aankoop overgaan. 

 

 

Met de specialistische kennis die CARMEN op het gebied van elektrisch rijden kan bieden aan onze klanten, hebben we onze prospects meer te bieden.

 

Resultaten

75
deelnemende dealers

 

6,9
gem. # contactmomenten per prospect

 

continu
looptijd