Bootstrap Example

 

Continue werving & selectie van nieuwe kandidaten: Hoe doet CARMEN dat?

 

Als multichannel klantcontact center in de automotive, met inmiddels 15 jaar ervaring, gunnen we je een kijkje in de manier waarop we te werk gaan bij werving & selectie.

 

Vanwege ons specialisme (100% automotive) zijn we een kennisintensieve organisatie en dat is een belangrijke factor die meespeelt. Er heerst bij ons altijd een levendigheid die je in andere sectoren minder ziet. De diversiteit van het werk (projectmatig en vaak buiten kantoor uren), in combinatie met het gewenste opleidings- en denk niveau (minimaal HBO niveau), spreekt een interessante mix van kandidaten aan die de basis vormen voor deze vibe. Denk hierbij aan studenten, afgestudeerden, werkzoekenden en herintreders.

 

Werving & selectie

 

Omdat ‘ons’ type medewerker veelal parttime beschikbaar is, en wij voor een grote verscheidenheid aan opdrachtgevers projectmatig werken, zijn we continu op zoek naar nieuwe kandidaten. Om hen te bereiken zetten we onze website en social media in (hoofdzakelijk Facebook) én werven we binnen ons medewerkersnetwerk. Met de 'Get Member' regeling ontvangt de medewerker die succesvol een nieuwe agent aanbrengt een bonus. Deze mix van elementen zorgt voor een continue stroom van kandidaten.

 

Iedere maand wordt een sollicitatieronde gehouden waarbij alle kandidaten van die maand worden uitgenodigd. Tijdens de sessie wordt de kandidaat op basis van een diepgaand gesprek en een aantal tests beoordeeld, waarna hij of zij bij positieve beoordeling verder in het traject komt.

 

Investering in ons team

 

De training van onze nieuwelingen doen we bewust binnen onze eigen muren; dit is een investering in kwaliteit. We merken dat de kennisoverdracht direct bijdraagt aan een betere binding waardoor we in staat zijn in vaste teams te werken. Die lange termijn gedachte is belangrijk. We leggen de focus op het zelf werven van medewerkers en maken daarbij zo min mogelijk gebruik van de diensten van uitzendbureaus. Een punt waarmee we ons onderscheiden van het gemiddelde klant contact center.

 

De piek in werving & selectie lag als vanouds in het najaar, daar we nu op volle sterkte draaien om de opvolging van de vele campagnes en eindejaar acties succesvol af te ronden!

 

  meer nieuws