Bootstrap Example

 

Klantcontact? "Iedereen kent wel een 16-jarige die iets bij wil verdienen"

 

In een toespraak op een Congres van een keten van Onafhankelijke Autobedrijven (okt-16) hamerde de voorzitter op het belang van klantcontact. "Het klantenbestand bepaalt de waarde van het bedrijf. Zelfs als de eigenaar denkt aan stoppen. Er is geen excuus om dat niet op orde te houden. Iedereen kent wel een 16-jarige die wat bij wil verdienen. Maak een script en laat zo iemand je bestand nabellen en opschonen. Zo eenvoudig is het." Bron: automotive-management.nl/bovag-congres-buien-verwacht-na-zonneschijn

 

Als je uitgaat van het 'beter iets dan niets'-principe dan heeft de voorzitter een punt. Met onze 15 jaar ervaring als kennisintensief klantcontact center in de automotive, durven wij echter te beweren dat het voeren van dergelijke gesprekken een specialisme is. Als ondernemer zal je op dit specifieke klantcontactmoment veel hoger willen inzetten.

 

Het is een feit dat het aantal persoonlijke klantcontact momenten de laatste jaren is afgenomen. Als je je op het moment dát er contact is laat leiden door een script, ben je niet in staat om echt te luisteren naar de klant. Door een open dialoog te voeren én de leiding in het gesprek te houden met de focus op het werkplaatsbezoek, zal je de kansen uit dit persoonlijke contact moment veel beter kunnen benutten.

 

Bij dergelijke gesprekken speelt leeftijd geen rol. Wél de eigenschappen van de beller en het feit of hij/zij goed getraind is en begeleid wordt op dit gebied. Zeg eens eerlijk? Is ‘beter iets dan niets’ goed genoeg of ga je voor kwaliteit!

 

 

  meer nieuws