Bootstrap Example

 

Hoe creëer je de gunfactor?!

 

De online lead voor bijvoorbeeld een proefritaanvraag is binnen. Een mooi begin denk je. Je weet ook dat de tijd dringt en dat de risico's die op de loer liggen enorm zijn, omdat klanten van nu zich online op meerdere merken en modellen oriënteren.

 

Dan is het goed om te weten dat je de gunfactor tijdens je lead opvolg gesprek een handje kunt helpen. Factoren die je zelf kunt beïnvloeden om de prospect makkelijker te motiveren tot bijvoorbeeld die proefrit.

 

Vijf doe-het-zelf tips om de gunfactor in je lead opvolg gesprek te vergroten:

 

  1. Benader de klant op het juiste moment. Dus (ook) buiten kantooruren. Uit onze data blijkt dat je bereik 30% toeneemt wanneer je de klant buiten kantooruren benadert. Het geeft de klant een goed gevoel dat de dealer de moeite neemt om te bellen op een moment dat het de klant past;
  2. Volg leads zo snel mogelijk op. We hebben onderzocht dat de kans op succes bij reageren binnen het eerste uur na aanvraag op +24% ligt. Hoe sneller je de lead opvolgt, hoe groter de kans op succes;
  3. Bel met de juiste boodschap. Stel jezelf altijd voor en maak de intentie van jouw telefoontje duidelijk. Hiermee moedig je de klant aan om de dialoog aan te gaan;
  4. Ontspan en verplaats je in de klant. Dit zorgt voor een open, gezellig en informeel gesprek;
  5. Behoud altijd het initiatief. Leun na het eerste telefoontje niet achterover, maar blijf de prospect actief benaderen met relevante informatie.

 

Door energiek te blijven en jezelf voortdurend te verbeteren, zal je merken dat de gunfactor van de klant toeneemt!

 

  meer nieuws