Bootstrap Example

 

Bereikbaarheid en het succesvol managen van klantverwachtingen

 

Onderzoek wijst uit dat bedrijven die hun bereikbaarheid niet op orde hebben, meer dan de helft van hun potentiële omzet mislopen. 52% van de Nederlanders met een urgente vraag besluit namelijk om in geval van onbereikbaarheid, contact te leggen met een ander bedrijf. De automotive branche is hierin niet specifiek onderzocht maar ook hier is het succesvol managen van goede bereikbaarheid een must.

 

Hoe de bereikbaarheid binnen jouw bedrijf geregeld is, weet je zelf het beste en anders loont het zeker om dit actief te onderzoeken. Realiseer je hierbij dat, met de komst van laagdrempelige contactkanalen ook op het gebied van openingstijden de klantverwachting gestegen is. Voeg daaraan toe het gegeven dat bijna éénderde van de klanten actief klaagt in geval van een negatieve contactervaring en je zou kunnen denken dat je als ondernemer niet kan voortbestaan zonder 24/7 bereikbaar te zijn.

 

Wij raden je aan om je gezonde verstand te gebruiken. Kijk naar de dienstverlening die jij wilt leveren over de diverse contactkanalen en pas de openingstijden daarop aan. Wees daarin helder door duidelijk te communiceren wat klanten via de diverse kanalen van je mogen verwachten.

 

Passen de openingstijden van de dienstverlening die jij over de diverse kanalen wilt leveren niet volledig binnen de werkuren van medewerkers? Ga dan intern actief aan de slag en probeer medewerkers te motiveren tot andere werktijden. Elke verandering is lastig, maar brengt vaak mooie dingen met zich mee!

 

  meer nieuws