Bootstrap Example


Het Bel-me-niet Register en jouw campagne

 

Bij prospect benadering van elke campagne heb je ermee te maken: het Bel-me-niet Register. We merken in praktijk dat hierover nogal wat onwetendheid is, dus zetten we voor het gemak alles nog eens op een rijtje.

 

Wat is het Bel-me-niet Register?

Om consumentenirritatie over ongevraagde telemarketing te verminderen, kunnen consumenten hun telefoonnummer(s) inschrijven in het Bel-me-niet Register. Daarna mogen bedrijven hen niet meer telefonisch benaderen voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden. Tenzij men klant is (geweest) van het betreffende bedrijf, of heeft gevraagd om de telefonische communicatie.

 

Wat houdt dit in voor jouw campagne?

Zodra je prospects telefonisch wilt gaan benaderen is het belangrijk (en wettelijk verplicht) om telefoonnummers, die geregistreerd zijn bij het Bel-me-niet Register, uit te sluiten. Anders gezegd, jouw belbestand zal moeten worden gescreend op nummers die in het Bel-me-niet Register zijn aangemeld.

 

Hoe werkt het?

Als bedrijf kun je tegen betaling Bel-me-niet bundels aanschaffen. Het aantal Bel-me-niet records uit jouw bellijst wordt na screening van het bundelsaldo afgehaald en de rest blijft behouden voor een volgende screening. De administratie rondom screening is niet ingewikkeld, mits je belbestand goed is opgebouwd.

 

Kom je er zelf niet uit? We faciliteren opdrachtgevers regelmatig en kijken dus niet vreemd op als je hierover contact met ons opneemt.

 

  meer nieuws