Bootstrap Example

 

Hoe CARMEN leasemaatschappij ALD Automotive ontzorgt

 

Goed klantcontact is voor leasemaatschappij ALD Automotive een cruciaal onderdeel van haar dienstverlening. Er worden hiervoor zelfs jaarlijks awards uitgereikt. Uit het feit dat ALD het afgelopen jaar meerdere prijzen in de wacht wist te slepen, kunnen we stellen dat zij hierin succesvol is. Met de almaar groeiende populariteit van (private) lease en de veelbelovende vooruitzichten voor aanbieders van totale mobiliteit in de nabije toekomst, is het nu een mooi moment om een inkijkje te geven in de slimme samenwerking met het CARMEN business support center.

 

CARMEN fungeert voor ALD Automotive sinds 2014 als automotive helpdesk. Namens ALD, verzorgen wij het onder andere het contact tussen de berijder en het dealerbedrijf voor het inplannen van afspraken voor reparatie & onderhoud, banden en ruitschade; de zgn. afsprakenbalie.

 

Berijders kunnen via verschillende kanalen met de afsprakenbalie communiceren, namelijk online, via e-mail en telefoon. Deze werkwijze is zodanig flexibel, dat hier in de toekomst moeiteloos andere kanalen aan kunnen worden toegevoegd. Na het contact met de berijder, plant onze medewerker een afspraak in bij het betreffende dealerbedrijf en stuurt de berijder vervolgens een bevestiging. Hierbij wordt gewerkt volgens de overeengekomen SLA afspraken.

 

Afspraken worden vervolgens in het CARMEN portal gezet. Het gebruik van dit portal is in het proces waardevol omdat dealers al toegang hebben en gewend zijn om afspraken hieruit op te volgen. Afspraken worden bij de dealer ‘niet over de schutting gegooid’. We monitoren intensief en bellen de betreffende dealer als een afspraak in het CARMEN portal te lang ongelezen blijft. Dit maakt de kans dat een werkplaatsafspraak over het hoofd gezien wordt nihil. Zo voorkomen we een teleurgestelde berijder en dealerbedrijven waarderen deze persoonlijke benadering.

 

De combinatie van goed klantcontact tussen klanten en auto(dealer-)bedrijven én een klantcontact portal van waaruit alle dealerbedrijven in Nederland gewend zijn actiepunten op te volgen, maakt de afsprakenbalie van ALD Automotive ijzersterk. Het zorgt ervoor dat ALD zich op dit onderdeel weet te onderscheiden.

 

Bovendien wordt met deze werkwijze een capaciteitsbesparing gerealiseerd, die maakt dat medewerkers van ALD Automotive zich op kerntaken kunnen richten. Dit stelt ALD in staat om haar positie te versterken.

 

 

"Met CARMEN heeft onze afsprakenbalie een enorme efficiencyslag kunnen maken én verloopt de communicatie tussen de berijder en de dealer veel soepeler."

 

Resultaten

Beste grote leasemaatschappij 2017/2018
Tweede beste private leasemaatschappij 2017/2018
Awards

 



100%

% dealerafspraken via CARMEN portal

 



continu

Doorlooptijd