Bootstrap Example

 

APK / Onderhoud opvolging voor Mazda dealer

 

Het opvolgen van APK & onderhoud klantcontact voor een Mazda dealer in de Randstad wordt verzorgd door CARMEN automotive. Op basis van beschikbare data worden zowel bestaande klanten als nieuwe Mazda berijders, waarvan de auto voor APK en/of onderhoud in aanmerking komt, telefonisch benaderd.

 

After sales contactmomenten lenen zich uitermate voor 'consultative calling' waarbij de CARMEN medewerker een prettige dialoog met de klant leidt. Door de dialoog aan te gaan ontstaat een gesprek en de klant ervaart hierbij de volgende voordelen:

 

  • de klant deelt mee in waardevolle kennis
  • de klant ervaart service, omdat iemand de moeite neemt om (vanuit zijn perspectief) al verder in het proces te denken
  • vertrouwen; het gesprek helpt de klant om de eigen behoeften beter te begrijpen en in te vullen.

 

Naast concrete werkplaats afspraken, wordt met deze aanpak ook waardevolle informatie gehaald uit gesprekken met bijvoorbeeld Mazda berijders die (nog) geen klant zijn. Het positieve gevoel dat deze specifieke dealer op gebied van APK & onderhoud kan bieden staat centraal. 

 

Periodiek vallen nieuwe contacten op het optimale opvolgmoment vrij in het CARMEN portal. Met het uitbesteden van het klantcontact voor APK & onderhoud behoudt de dealer zelf de regie. Op basis van rapportages en continue toegang tot het CARMEN portal is er realtime inzicht en zijn de lijnen voor aansturing kort. Dit zorgt voor een prettige en efficiënte samenwerking. 

 

Met de zekerheid dat alle bestaande en potentiële klanten pro-actief zijn benaderd, kan deze Mazda dealer zich toeleggen op het waarmaken van de verwachtingen van de klant in de werkplaats. 

 

 

Naast concrete werkplaats afspraken, wordt ook waardevolle informatie gehaald uit gesprekken met berijders die (nog) geen klant zijn.

 

Resultaten

60 - 40
verhouding APK onderhoud

 

continu
looptijd