Bootstrap Example

 

Wat je nog niet wist over CARMEN automotive

 

en hoe relevant dit voor jouw sales kan zijn

 

Klantcontact is voor SALES prioriteit numero uno. Tussen leadgeneratie en showroom afspraak ligt een fascinerend speelveld. Je wilt in dit stadium nieuwe prospects aanspreken en vindt het belangrijk om onderscheidend te zijn. Dat vergt discipline en inspanning en er worden andere kwaliteiten van medewerkers aangesproken. Misschien verliest de verkoper, aan wie je iedere showroombezoeker met een gerust hart over laat, plots zijn natuurlijke bravoure als hij 'wildvreemden' telefonisch moet gaan benaderen...

 

In dat traject, dus voordat de prospect de showroom binnenstapt, zijn wij er om je te ONTZORGEN.

 

Jeuk

Oké ONTZORGEN een beetje een jeukwoord is het wel, maar het dekt de lading beter dan alle andere woorden, dus vandaar. Excuus aanvaard?!

 

Hikken

Vanaf het allereerste prille contact helpen wij jouw prospect, op het moment dat jij daar behoefte aan hebt, steeds een stap verder in de Customer Journey.

 

Dus, hik je aan tegen opvolging van een e-mailing campagne om nieuwe prospects te werven? Of ben jij niet in staat om 'live' te zijn op live chat als je bezoekers dat wel zijn? Misschien wil je uitbreiden met het benaderen van zakelijke leads, maar weet je niet hoe? Of red je het meestal niet om 100% van alle campagnecontacten op te volgen?

 

OKE

 

ONTZORGEN; Kwalitatief en Efficiënt is waar CARMEN voor staat. In alle conversaties die we voeren staan onderscheidend vermogen en klantgerichtheid centraal. En buiten de spotlight van klantcontact krijgt de kwaliteit van de ICT infrastructuur veel aandacht, want ook dat is ons beroep.

 

Voor wie dit te wollig is: tijdens alle conversaties via telefoon of live chat die we voeren (en reken maar dat we dat weten, dankzij de vaste inzet van supervisors in ons contact center en het regulier terugluisteren van gesprekken) stellen we zoveel mogelijk prikkelende vragen. Hierdoor komt de prospect al dan niet in actie.

 

De conclusies en opvolgacties leggen we nauwkeurig vast in CARMEN portal. Precies zoals een medewerker van een willekeurig dealerbedrijf in Nederland dit kan. Met deze info kan een andere werknemer binnen de dealerorganisatie de opvolgactie snel uitvoeren. Voor diegene maakt het dus niet uit of de opvolgactie door een collega of medewerker van CARMEN is 'ingeschoten'. Hierdoor wordt de prospect daadwerkelijk snel verder geholpen.

 

De feiten

  • 98,2% dealerbedrijven in NL met een aansluiting op CARMEN portal
  • 287.900 outbound contactmomenten 2019 via CARMEN portal (tot 1 oktober) (48% door dealerbedrijven / 52% door CARMEN)
  • Gemiddelde conversie percentage live chat SALES conversaties 19,2%
  • Projectverhouding 56% prospect benadering / 44% lead opvolging

 

De blik vooruit

Zoals we de toekomst van automotive nauwlettend volgen, doen we dit ook voor klantcontact. Zo krijgen onze investeringen in WhatsApp, live chat openingstijden en modernisering van telefonie steeds duidelijker vorm. Ook groeien we gestaag door met de komst van een operationeel directeur en vijf nieuwe klantcontact medewerkers.

 

De praktijk

Voor ieder project, klein of groot, kun je bij ons aankloppen. Gaandeweg het gesprek met Koen van de Laar of Remco de Vette, wordt dan duidelijk wat de doorlooptijd is en kunnen we snel of op termijn voor je aan de slag.

 

Nieuwsgierig hoe we jou kunnen ontzorgen? We kunnen de opvolging van volledige projecten overnemen, maar ook bijschakelen als je merkt dat de capaciteit van het eigen team niet toereikend is (hybride outbound support). Of als je buiten openingstijden bereikbaar wil zijn voor live chat (hybride live chat).

 

Concreet: In deze periode is het voor de hand liggend dat je bijvoorbeeld vóór 1 december ALLE contacten van de eindejaarscampagne opgevolgd wil hebben. En misschien heb je voorgaande jaren kunnen vaststellen dat deze actie voor een piek in live chat zorgt die je, ook buiten de tijden dat live chat bemand is, wil opvangen. CARMEN kan je in beide gevallen ontzorgen.

 

Je kunt hier je project aanmelden.

 

  meer nieuws