Bootstrap Example

Vier softwarekoppelingen die het leven van de dealer makkelijker maken

 

en het rendement verhogen

 

De rol die data en digitalisering speelt binnen het dealerbedrijf wordt almaar belangrijker. Het is in alle geledingen merkbaar en zowel in de showroom als in de werkplaats. Ook jij zal regelmatig met deze uitdagingen te maken hebben en we wedden dat je er alles aan doet om bij te blijven.

 

In de eerste plaats omdat de strijd om de klant zich in toenemende mate buiten de showroom en werkplaats afspeelt. En ook omdat je weet dat je door het gebruik van verouderde systemen achterop zal raken. Processen zijn dan niet of lastig te optimaliseren, iets dat direct merkbaar zal zijn in je rendement. En rendement is voor het voortbestaan van jouw dealerbedrijf levensbelang!

 

Het belang van proces optimalisatie

 

Uit de BOVAG Branche Barometer blijkt dat de gemiddelde nettowinst per dealervestiging in het eerste halfjaar van 2019 praktisch is gehalveerd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het rendement daalde van 1,12 naar 0,6 procent. Ook al zijn we ons ervan bewust dat dit een gemiddelde is, gaat er grote dreiging van uit.

 

Nu kunnen we alle showroommodellen starten en richting Malieveld rijden voor meer rendement, maar dat zal niet veel uit halen. Je zult zelf alles uit de kast moeten trekken om dit probleem te tackelen. Eén van de manieren om het rendement naar een hoger niveau te krijgen, is door de interne processen te optimaliseren.

 

In deze reeks belichten we de mogelijkheden van vier software koppelingen. Sommigen helpen je om efficiënter te werken. Anderen ontsluiten waardevolle data die relevante input geven aan het klantcontact, waardoor je succesvoller bent en jouw kansen op werkplaatsomzet vergroten. Misschien zit er wel een 'quick-fix' voor jou tussen...

 

Hoewel het niet direct voor de hand ligt, zijn de mogelijkheden voor procesoptimalisatie op het gebied van softwaresystemen enorm. Hoe vaak loop je nu niet aan tegen het feit dat waardevolle data uit het ene systeem niet kan worden benut door het andere. Met als gevolg dat de informatie handmatig door een medewerker moet worden ingevoerd of helemaal niet gebruikt wordt. Een verspilling van tijd, capaciteit en dus geld.

 

Heb jij helder hoeveel medewerkers hier in hun dagelijkse werkzaamheden tegenaan lopen en de uren je zou kunnen besparen met optimalisatie van de datastromen? En hoeveel waardevolle informatie uit het ene systeem je zou kunnen benutten in het andere om de klant nóg beter van dienst te zijn?

 

Software koppeling

 

Het is een enorme stap voorwaarts wanneer de leveranciers van die softwaresystemen met elkaar in gesprek gaan en samen een software koppeling maken (en onderhouden!) die uitwisseling van gegevens mogelijk maakt.

 

De link tussen CARMEN en software koppelingen?

 

Het klantcontactportal CARMEN portal, dat door 99% van de dealerbedrijven in Nederland wordt gebruikt en een integraal onderdeel is van 'Dealerportal.nl' van Direct Access, bevat inmiddels heel wat interessante software koppelingen.

 

Binnen deze complexe materie profiteert CARMEN, als zusterbedrijf van Direct Access en onder hetzelfde dak gevestigd, van de korte lijnen met automotive software ontwikkelaars die hun sporen meer dan verdiend hebben met applicaties als MenuPricing, DealerBandenBeheer, ClaimIT, CheckIT etc. Een aantal van deze applicaties vindt haar weg inmiddels naar merkimporteur-organisaties in heel Europa.

 

Zoals gezegd gaan we de komende weken vier koppelingen voor je uitlichten. Sommigen maken het je mogelijk om processen te optimaliseren en met anderen kun je datastromen combineren. Stuk voor stuk kunnen ze direct bijdragen aan rendementsverbetering.

 

De vier software koppelingen die in deze reeks centraal staan:

 

  • de koppeling Plan-IT CARMEN
  • de koppeling CheckIT CARMEN
  • de koppeling DealerBandenBeheer (DBB) CARMEN
  • de koppelingen CaRe-Mail / CRM Care CARMEN

 

In afbeelding 1 vind je een overzicht van CARMEN portal en ALLE koppelingen die hiervoor beschikbaar zijn. We praten je in een vrijblijvend advies gesprek graag bij.

 

 

 

Afbeelding 1

 

 

 

 

 

  meer nieuws