Bootstrap Example

Een werkplaatsafspraak in één handeling in alle systemen inplannen met

de koppeling Plan-IT CARMEN

 

Software koppeling voor proces optimalisatie

 

Na de introductie van vorige week, gaan we in dit deel van de reeks in op de koppeling Plan-IT CARMEN waarmee de service adviseur wordt ontzorgd.

 

Zo op het eerste gezicht lijkt het geen baanbrekend nieuws dat er een software koppeling op de markt is die het mogelijk maakt om werkplaatsafspraken voor APK, onderhoud en bandenwissels in één handeling zowel in CARMEN portal als in Plan-IT als in het DMS worden gezet.

 

Pas wanneer je je realiseert dat de 'domme' taak van het dubbel (- of soms driedubbel) registreren op het bord ligt van de toch al druk bezette service adviseur, óók in de extreem drukke bandenwissel periode, dan dringt het door.

 

Wat zou het je opleveren als je deze repeterende taak volledig kan wegstrepen door éénmalig een koppeling te activeren? Felbegeerde tijd die vrijkomt voor andere taken! Dat is een directe bijdrage aan een verbeterd rendement als je het ons vraagt. Bovendien maakt dit het werk van de service adviseur aantrekkelijker!

 

Voor wie?

 

De koppeling is voor after sales afdelingen bij dealerbedrijven (-holdings) die een Plan-IT module 'Werkplaats' of hoger gebruiken.

 

Wat doet de koppeling?

 

Vanuit één belscherm in het CARMEN portal en voor alle vestigingen (indien van toepassing), kan de service adviseur of klantcontact medewerker werken op drie niveau's:

 

1. Werkplaatshistorie inzien

 

Dit niveau verschaft handige informatie ter ondersteuning van het gesprek. En het voorkomt het bellen van klanten die zojuist in de werkplaats zijn geweest.

Vanaf 'Plan-IT Werkplaats' en hoger;

 

2. Beschikbare data en tijdblokken inzien van meerdere werkzaamheden (onderhoud, APK, grote beurt, kleine beurt, zomercheck etc.)

 

Hiermee kan real-time op maat een werkplaatsafspraak voorstel worden gedaan aan de klant. Is inclusief punt 1.

Vanaf 'Plan-IT Online' en hoger;

 

3. Werkplaatsafspraak & werkzaamheden direct inplannen

 

Een werkplaatsafspraak kan direct via telefoon, e-mail of live chat worden gemaakt. Deze wordt automatisch, real-time overgenomen in de werkplaatsplanning en in het gekoppelde DMS. Is inclusief punt 1 en 2.

Vanaf 'Plan-IT Online Op Tijd'.

 

Tip: bovenstaande werkwijze geldt ook voor projecten die medewerkers van CARMEN automotive, volledig of in hybride vorm, namens jouw dealerbedrijf opvolgen.

 

Hoe activeer je de koppeling?

 

Dealerbedrijven die Plan-IT gebruiken kunnen in CARMEN portal simpelweg niveau één, twee of drie laten activeren en in principe dezelfde dag al starten met het gebruik ervan. De koppeling kun je activeren door contact op te nemen met CARMEN automotive.

 

Meer lezen over de koppeling?

 

 

In de volgende reeks lees je alles over de koppeling CheckIT CARMEN. 

 

 

 

 

  meer nieuws