Bootstrap Example

Bandenstatus en vereenvoudigde verwerking door service adviseur

 

Software koppeling voor klantcontact data en proces optimalisatie

 

In dit deel van de reeks beschrijven we de koppeling met Dealer Banden Beheer (DBB) van Direct Access. Een mooie opfrisser want hoogstwaarschijnlijk gebruik je deze namelijk al jaren en heb je niet eens in de gaten gehad dat deze recent is uitgebreid. De koppeling is namelijk al sinds 2012 actief.

 

Hoewel niet veel, zullen er nog altijd dealerbedrijven zijn die de banden in hun dealernetwerk niet, of niet volledig, online registreren in de DBB applicatie.

 

Naast het feit dat zij elke bandenwissel periode weer (onnodig) inefficiënt te werk gaan, belemmert het ze ook om nuttige informatie over de bandenstatus te benutten om de klant naar de werkplaats te krijgen. Iets dat het dealerbedrijf dat alle banden in zijn dealernetwerk in DBB registreert, zonder enige inspanning, wél naar boven krijgt.

 

Wat levert het op?

 

Waardevolle informatie die anders niet of complex inzichtelijk zou zijn, wordt nu tijdens het klantgesprek wel benut. Dit draagt bij aan meer concrete input voor een werkplaatsafspraak.

 

Bovendien - en dat is een recente uitbreiding van de koppeling (okt '19) - wordt dubbel werk geminimaliseerd, doordat de service adviseur direct vanuit het klantcontactscherm een uitstapje naar DBB kan maken zonder opnieuw te hoeven inloggen.

 

Voor wie?

 

De koppeling is voor after sales afdelingen bij dealerbedrijven (-holdings) die de banden in hun dealernetwerk registreren in DBB. Ook wordt de koppeling gebruikt door leasemaatschappijen en fleetowners die de DBB applicatie gebruiken.

 

Wat doet de koppeling?

 

Zodra de klant rijdt op (in DBB geregistreerde), voor het seizoen, afwijkende banden wordt dit in het CARMEN klantcontactscherm voor het betreffende kenteken zichtbaar (zie afb. 1). De klantcontact medewerker die nabelt voor bijvoorbeeld APK/Onderhoud, kan deze informatie direct aanwenden om tijdens het werkplaatsbezoek ook meteen de bandenwissel mee te nemen.

 

 

 

Afbeelding 1

 

Bovendien kan de service adviseur (of backoffice- of klantcontact medewerker) vanuit CARMEN portal, middels de button 'DBB Afspraak' (zie afb. 1) direct in DBB de benodigde registratie doen. Apart inloggen in DBB komt daarmee te vervallen.

 

Tip:Ongeacht of je ervoor kiest om de opvolging zelf te doen of hybride of volledig uit te besteden, is het een prettig gegeven dat ook medewerkers van CARMEN de bandeninformatie in het belscherm te zien krijgen en daarop tijdens het klantcontactmoment kunnen anticiperen.

 

Bijzonderheid: Recent is ook een koppeling tussen Plan-IT en DBB gerealiseerd en beschreven we de koppeling tussen Plan-IT en CARMEN eerder in deze reeks. Al deze koppelingen staan op zichzelf en kunnen zonder meer tegelijk geactiveerd zijn.

 

Hoe activeer je de koppeling?

 

De koppeling DBB CARMEN is standaard voor alle gebruikers, die in DBB als 'Standaard gebruiker' aangevinkt zijn, kosteloos actief. Niet de benodigde rechten? Vraag je DBB beheerder om activatie.

 

Meer lezen?

 

 

In de volgende reeks lees je alles over de koppeling DealerBandenBeheer CARMEN. 

 

 

 

 

  meer nieuws