Bootstrap Example

Uitgesteld reparatie advies opvolgen op het juiste moment

 

Software koppeling voor het ontsluiten van waardevolle klantcontact data

 

In dit deel belichten we de koppeling CheckIT* CARMEN die after sales medewerkers automatisch voedt met concrete aanleidingen voor klantcontact.

 

* CheckIT is de digitale inspectieapp van Direct Access die het proces van planning tot en met facturatie digitaliseert. Meer over CheckIT.

 

Klinkt het bekend? Tijdens een inspectie van de auto stelt de monteur vast dat een bepaald onderdeel niet direct, maar binnen enkele maanden, aan vervanging toe zal zijn. In een (e-) inspectie applicatie zoals CheckIT is dit overzichtelijk te registreren.

 

In veel gevallen zal de klant hierover worden bijgepraat door de service adviseur of de monteur zelf. Tot zover prima! De klant is tevreden omdat hij/zij het gevoel heeft dat je onderdelen niet te vroeg vervangt, maar pas als het nodig is.

 

Je mag ervan uit gaan dat medewerkers de moeite nemen om dit klantcontact ergens op het juiste moment weer naar boven te laten komen. Veelal een handmatige handeling die lastig te controleren is, waardoor je geen 100% zekerheid hebt dat opvolging van het klantcontact (goed) gebeurt!

 

Een nogal rammelende werkwijze, terwijl een uitgesteld advies gesprek een concrete en kansrijke aanleiding is voor een werkplaatsafspraak!

 

Wat zou het je opleveren als je deze werkwijze kan automatiseren en wél de garantie hebt dat de klant op het juiste moment wordt benaderd? Dan ben je in staat om data voor je te laten werken en direct aan te wenden voor meer werkplaatsomzet. Een directe bijdrage aan een verbeterd rendement als je het ons vraagt.

 

Voor wie?

 

De koppeling is voor after sales afdelingen bij dealerbedrijven (-holdings) die gebruik maken van de digitale inspectieapp CheckIT van Direct Access.

 

Wat doet de koppeling?

 

Een onderhouds- of reparatie adviespunt door een monteur vastgesteld, wordt in CheckIT oranje gemarkeerd (zie afb. 1). Al dan niet na overleg met de klant kan de monteur of service adviseur bepalen of en wanneer het punt in CARMEN portal geagendeerd wordt ter opvolging.

 

 

Afbeelding 1

 

Zodra een uitgesteld adviespunt in CARMEN portal vrijvalt, verschijnt deze in de tab 'te bellen' en is duidelijk zichtbaar dat het om uitgesteld advies gaat (zie afb. 2).

 

 

Afbeelding 2

 

Bij het openen van het contact is in het klantcontactscherm ook standaard een kopie van het inspectierapport in te zien (zie afb. 3). Zodoende heeft de klantcontactmedewerker alle input voor een succesvol gesprek binnen handbereik.

 

 

Afbeelding 3

 

Tip: we gaan ervan uit dat je de opvolging van uitgesteld advies gesprekken bij voorkeur zelf verzorgt. Mocht je behoefte hebben aan hybride- of volledige support door klantcontact medewerkers van CARMEN automotive voor deze gesprekken, dan kan dat uiteraard ook. Neem dan gerust even contact met ons op. We zijn je graag van dienst.

 

Hoe activeer je de koppeling?

 

Dat is heel eenvoudig zelf te doen. In dealerportal kan een medewerker van een dealerbedrijf (of -holding) met de juiste rechten, in de CheckIT instellingen een vinkje zetten bij CARMEN 'Geagendeerde adviezen opvolgen via CARMEN' (zie afb 4).

 

 

Afbeelding 4

 

Bijzonderheid: De koppeling is volledig gratis te activeren.

 

Meer lezen?

 

 

In de volgende reeks lees je alles over de koppeling DealerBandenBeheer CARMEN. 

 

 

 

 

  meer nieuws