Bootstrap Example

 

Sales workout voor je eindejaarscampagne

 

voor maximaal effect op eindejaarsdoelstellingen

 

De laatste loodjes wegen het zwaarst, als dat voor één jaar van toepassing is...

 

Tot en met september 2019 is de totale verkoop van nieuwe auto's ten opzichte van vorig jaar met 7,8% gedaald én verovert Tesla voor het eerst een Top 10 plek. Bron Automotive Management. Dit maakt dat veel dealerbedrijven nog over een aanzienlijke voorraad auto's beschikken.

 

Hoewel dit op zich geen positieve ontwikkeling is, is het een voordeel dat het einde van het jaar nog voor ons ligt. De tijd waarin mensen traditioneel meer open staan voor een nieuwe auto of, beter gezegd, voor een slimme inruil van hun huidige auto.

 

Relevant zijn

 

In marketingtermen zien we momenteel een duidelijke verschuiving van klantbehoud (customer retention) naar 'aantrekkelijk zijn voor klanten' (customer atrraction), waarbij personalisatie als marktbenadering effectief is. Bron: HBR.org.

 

Het draait erom dat je de meest relevante behoeften van de prospect op het juiste moment weet in te vullen. Vertaald naar de eindejaarsacties komt het erop neer dat de prospect een mooie inruilwaarde krijgt op het moment dat er steeds meer zicht komt op het financiële plaatje van 2019. Met als bijkomend voordeel het feit dat hij/zij qua onderhoud in het nieuwe jaar niet voor verrassingen komt te staan.

 

Ook in de praktijk bij CARMEN automotive merken we tijdens de gesprekken dat prospects eerder tot een showroombezoek bereid zijn als ze worden benaderd met een interessant inruil / taxatie voorstel dan wanneer de focus wordt gelegd op de nieuwe auto.

 

Om de eindsprint goed in te zetten, is er NU werk aan de winkel!

 

De workouts die jou helpen naar een goede eindsprint:

 

Workout 1: Een heldere doelgroepselectie

 

In dit stadium is data alleen niet genoeg. Je hebt intelligente data nodig. Een applicatie die voorspellende selecties uit data kan maken. Applicaties die aan het DMS te koppelen zijn, zoals CRM Care (voorheen CaRe-Mail) en MyMarketingManager zijn hiervoor handige hulpmiddelen.

 

Voor een mooi inruilvoorstel maak je bijvoorbeeld een selectie van alle bestaande klanten van wie de auto 4 jaar of ouder is of met een kilometerstand van > 100.000 kilometer.

 

Workout 2: Verstuur een e-mailing met een link naar een planner voor showroombezoek

 

Hier mag je creatief zijn. Naast e-mail kan je ook denken aan het versturen van het bericht via bijvoorbeeld WhatsApp of een gepersonaliseerd bericht op de bedrijfsapp of per post. Het is maar net met welk medium jij de meeste prospects bereikt. De call-to-action moet helder en vrij van drempels zijn.

 

Workout 3: Volg ALLE contacten op

 

Je doet er goed aan om vooraf de conversie doelen en actiepunten te bedenken en hoe je omgaat met 'lead nurture' punten. Dit zijn alternatieve actiepunten voor klanten die nu nog niet klaar zijn voor je aanbod, maar die met relevante informatie op een later tijdstip, mogelijk alsnog converteren.

 

Ook bij klanten met 'geen kans op succes' moet het mogelijk zijn om waardevolle informatie te registreren. Dit levert nuttige input voor mogelijke verbeterpunten.

 

Een applicatie als CARMEN portal heeft hiervoor alles in zich en is bovendien met veel andere systemen te koppelen. Hoogstwaarschijnlijk heeft jouw organisatie hiervoor al een werkende aansluiting of maken jullie er zelfs al actief gebruik van, dus neem gerust een kijkje of zoek contact met ons.

 

BONUS Workout

 

Daarnaast is het erg belangrijk om vooraf te bepalen hoe je de opvolging gaat managen. Hoeveel prospects worden er benaderd, wat is de tijdspanne waarbinnen alle prospects moeten zijn benaderd, wat is de gewenste opvolgtermijn na verzending van het bericht, wat is de bel capaciteit binnen het team?

 

Natuurlijk gaat het hele team de schouders eronder zetten, jullie hebben de beste kaarten om de prospect aan te trekken tot een showroombezoek.

 

Maar wat als nu al blijkt dat jullie het niet zullen redden om ALLE contacten op te volgen? Ga je dan contacten niet opvolgen? En welke zijn dat dan?

 

Maar ho even, je hebt het wel over die mega-belangrijke eindsprint die jouw jaaromzet moet gaan vlottrekken en die je van de voorraad moet gaan verlossen!

 

Zou het niet veel slimmer zijn om ieder contact de prioriteit te geven die het verdient? Dat je de campagne afrondt met de uitkomst dat alle (bereikbare) contacten voor een showroombezoek zijn benaderd?

 

Back-up als je het nodig hebt

 

CARMEN biedt met hybride outbound support het beste uit twee werelden. Jij en je team doen zelf de opvolging en op het moment dat contacten langer dan een bepaalde termijn open blijven staan, schakelen medewerkers van CARMEN naadloos bij.

 

Wat krijg je

 

    • Naadloze overname van jouw klantcontact na overschrijding van een overeengekomen termijn
    • Gebruik van CARMEN portal voor klantcontact registratie en actiepunten en terugkoppeling bij 'geen kans op succes'
    • Lead nurturing acties in de toekomst agenderen op het CARMEN portal
    • Helpdesk support binnen ruime openingstijden

     

     

    Meld je project snel aan en samen zorgen we ervoor dat vóór 1 december (of anders als je wilt) alle contacten zijn opgevolgd!

     

      meer nieuws