Bootstrap Example

 

De rol van supervisor bij CARMEN

 

Voor automotive opdrachtgevers met uiteenlopende sales- en after salesprojecten, verzorgt CARMEN klantcontact. Om al deze projecten in goede banen te leiden is goede monitoring van de klantcontact medewerkers belangrijk. Als supervisor zorg je ervoor dat doelstellingen worden gehaald en dat het team van klantcontact medewerkers plezier blijft houden in het werk.

 

Bij CARMEN is een team van supervisors actief om klantcontact medewerkers binnen onze ruime openingstijden steeds goed te begeleiden. Hoe een werkdag van een supervisor eruit ziet? We vroegen het Jasper.

 

De werkdag van Jasper, supervisor bij CARMEN

"Mijn dag werkdag begint na lunchtijd met het openen van de mailbox. Hierin staan openstaande zaken van de vorige dag welke ik beantwoord en oppak. Ik controleer de bijzonderheden en registraties van de voorgaande dagen zodat ik weet wat er speelt. Vanaf dit punt is het eigenlijk heel divers. Belangrijke zaken neem ik door met mijn manager Manuel. Als klantcontact medewerkers met vragen komen help ik ze verder. Ik controleer afspraken die medewerkers hebben gemaakt en zet deze hierna door naar de opdrachtgevers. Ondertussen luister ik mee met klantcontact medewerkers en coach ik ze door tips te geven. Om 17.00 uur start ik de avond dienst met een kickoff. Hierin worden actuele zaken als nieuwe projecten en project wijzigingen besproken. Aan het einde van de dag zet ik alle bijzonderheden en registraties voor de volgende dag op een rij, zodat mijn collega-supervisor het de volgende dag verder op kan pakken. Na een super afwisselende dag sluit ik ’s avonds af.

 

Competenties

Om een goede supervisor te zijn, moet je heel wat competenties aanspreken. Allereerst moet je analytisch sterk zijn. Op sociaal gebied wordt van je gevraagd een goede coach, motivator en leidinggevende te zijn die empathisch is (zich kan verplaatsen in de praktijk van klantcontact medewerkers). Daarnaast bezit je voldoende lef om voor groepen te spreken en, voor zover dit in je vermogen ligt, om op zeker moment trainingen te verzorgen.

 

Ervaring die je loopbaan verrijkt

De ervaring die je als supervisor opdoet is waardevol. En het feit dat dat supervisor bij CARMEN geen fulltime baan is, maakt dat je tijd overhoudt voor andere zaken. Zo is er:

  • de ambitieuze student voor wie supervisor op termijn een springplank is naar een marketing/sales of management functie is
  • de deeltijd-supervisor, die het vak combineert met een andere baan, ouderschap of eigen onderneming.

 

Eén eigenschap die onze supervisors typeert is dat ze allemaal veel in hun mars hebben op gebied van klantcontact.

 

Een paar quotes van onze supervisors

 

"Het blijft mensenwerk en mensen zijn soms snel afgeleid. Het motiveren van medewerkers is dan erg belangrijk."       - Jasper

 

“Naast resultaat, ook oog voor coaching en training"       - Marlowe

 

Vragen over de functie van supervisor? Dan kan Manuel Toelen (manuel.toelen@carmenautomotive.nl, 088-3767878) je hierover alles vertellen.

 

  terug naar archief