Bootstrap Example

 

Recall campagne - drama of een kansrijk moment?

 

In Nederland werden dit jaar tot nu toe 146 terugroepacties gestart door de meest verkochte volumemerken. Dat zijn er 29 meer dan in dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit een analyse van het RDW terugroepregister gepubliceerd op automotivewerkplaats.nl

 

Dergelijke campagnes veroorzaken nogal wat onrust in het dealerbedrijf, dat zich nauwelijks kan voorbereiden op de extra druk op de planning en organisatie. Daardoor zou je bijna voorbij gaan aan de kansen die een recall actie biedt.

 

 

Het werkplaatsbezoek door de klant!

 

Het benutten van die kans begint al kort na verzending van de recall mailing aan de klant. Wat kan het dealerbedrijf doen om een recall campagne gladjes te laten verlopen en tot een kansrijk moment te maken?

 

1: Benader alle contacten die een recall mail ontvangen hebben proactief;

Dit geeft klanten vertrouwen dat u het beste voor ze wilt en het zorgt er meteen voor dat u grip houdt op uw werkplaatsplanning.

 

2: Zorg voor back-up in de opvolging;

Dit neemt de stress weg bij uw klantcontact medewerkers, waardoor ze optimaal kunnen blijven presteren. Door te kiezen voor een flexibele ondersteuning, zoals bijvoorbeeld de hybride variant van CARMEN automotive, kunnen uw eigen mensen direct met opvolgen starten en kan opvolging op elk gewenst moment worden aangevuld/overgenomen door CARMEN medewerkers die, net als uw eigen medewerkers, ook afspraken kunnen inplannen.

 

3: Maak de verwachtingen van de terugkerende klant in de werkplaats waar;

Mits goed gepland, kan uw werkplaatsteam aan de slag en dankzij hun proactieve houding, weet uw dealerbedrijf dit klantbezoek optimaal te benutten.

 

"Door de recall campagne goed te organiseren en een proactieve houding van al uw medewerkers, bent u beter in staat om te profiteren van het kansrijke moment dat de klant in uw werkplaats is."

 

Meer weten over onze ondersteuningsvarianten bij recall campagnes?

 

 

  meer nieuws