Bootstrap Example


Goed beheerst de piek in zomerbandenwissel doorkomen? Met deze zes tips gaat dat lukken!

 

De dakkoffer is weer gedemonteerd, de pekelresten van de auto gewassen. Het voorjaar staat op uitbreken! Bij veel auto bedrijven zijn de voorbereidingen op het zomerbanden (en -wielen) seizoen al in volle gang. Naast de piek in werkzaamheden die dit meebrengt, biedt dit moment een mooie kans om klanten te ontzorgen.

 

Uw adviserende rol is een win-win

 

Met de gestage klimaatveranderingen van de afgelopen jaren, blijken klanten het steeds lastiger te vinden om zelf een optimaal moment voor de banden-/wielenwissel te bepalen. Een mooie kans voor het autobedrijf om hierin een leidende rol te spelen. Door de klant duidelijkheid te geven in wat er wanneer moet gebeuren om zoveel als mogelijk "aan de weersomstandigheden aangepaste banden" op de auto te hebben, geeft u de klant de zekerheid die hij zoekt.

 

Bovendien bent u door deze leidende rol beter in staat om de drukte rondom de bandenwissel in het magazijn en de werkplaats te managen. Met een duidelijk plan is het werkaanbod beter te spreiden en is het mogelijk om de bandenwissel met andere werkzaamheden te combineren (one-stop-shopping).

 

Wat kunt u zelf doen?

 

Zes tips voor een goed geplande bandenwissel:

 

  1. Bedenk hoe uw ideale planning eruit ziet (zonder de realiteit uit het oog te verliezen);
  2. Laat de klant weten dat u meedenkt. Plaats de mogelijkheden rondom banden/wielenwissel (in het seizoen) op uw website en ondersteun dit met bijvoorbeeld een direct mailing campagne;
  3. Ontzorg door de klant proactief te benaderen. Wacht dus NIET af totdat de klant zelf contact opneemt!;
  4. Blijf de lange termijn temperatuurvoorspellingen volgen om tijdig in te spelen op onvermijdelijke piekdrukte;
  5. Zorg dat de verwachtingen goed worden gemanaged en waargemaakt;
  6. Vergeet in de drukte niet om uw team zo nu en dan een schouderklop te geven!

 

Nuttige hulpmiddelen

 

De opvolging van regelmatig terugkerende bandenwissel acties, kunt u managen via het vertrouwde Excel. Echter, als u écht efficiënt wilt werken is het zinvol om te kijken naar meer geavanceerde mogelijkheden. Zo kan telefonische opvolging op een efficiënte wijze plaatsvinden via het CARMEN portal, dat automatisch data uitwisselt met de bron (DMS en / of Dealer Banden Beheer).

 

Denk ook eens na over een vangnet voor proactieve opvolging zoals de hybride opvolgvariant van CARMEN. Wordt voor uw eigen contactmedewerkers de druk te hoog, dan nemen CARMEN klantcontact medewerkers de opvolging moeiteloos (deels of volledig) over.

 

Beheers het traject van bandenwissel. Met een doordachte en heldere aanpak is de klant makkelijker te motiveren om de werkplaats in te rijden op het moment dat het de klant zelf én u het beste uitkomt!

 

  meer nieuws