Bootstrap Example

 

Outbound bellen - welke superkrachten zijn de basis voor succes?

 

 

Outbound bellen - superkrachten? Doe niet zo ingewikkeld. Met de goede mindset ben je al een heel eind op weg!

 

Twee mindsets voor outbound bellen:

 

I: "Nadat alle andere klusjes zijn gedaan en er nog steeds contacten openstaan om na te bellen, pak ik, volledig gefocust, de telefoon om mijn voorstel aan vreemden voor te leggen en hen te overtuigen om naar de showroom te komen. Mijn conversiedoel bereiken is het enige dat telt, de rest doet er niet toe."

 

II: "Outbound bellen is onze concrete kans op nieuwe leads. Voor openstaande contacten maak ik standaard tijd; klusjes die geen leads opleveren moeten dan maar wachten. Ik ga goed voorbereid en open de conversatie aan. Ik stel vragen, luister en probeer te sturen op een showroombezoek. Dit is het hoogste doel, maar als de prospect hier nog niet aan toe is, dan stuur ik aan op een tussenstap (lead nurture). Het is verrassend hoeveel nuttige informatie je uit een conversatie kunt halen, ook als deze (nog) niet het gewenste resultaat oplevert."

 

Wie is, denk je, het meest succesvol om klanten tijdens een telefoongesprek aan het autobedrijf te binden en ze te behouden?

 

En precies met een medewerker met mindset II mocht ik daarnet mee luisteren in een Business to Business outbound sales project. Wat er voor mij uitsprong:

 

De kracht van een goede outbound beller

 

(hierover in een later blog meer, maar doe er alvast je voordeel mee):

  • Kiest eigen pad in gesprek, mede gebaseerd op wat de gesprekspartner loslaat
  • Houdt het gesprek bij de hoofdzaak
  • Prettige stem
  • Vraagt, ook bij voor de hand liggende zaken, duidelijk door
  • Herkent signalen die duiden op interesse en vraagt daarop door
  • Is empathisch en menselijk
  • Kent de ins & outs van de aanbieding
  • Doet aan lead nurturing

 

Verrassend hoe mensen die (nu) geen interesse hebben en warm te woord worden gestaan, toch loslaten wanneer ze wel in de running zijn voor een nieuwe auto. Dat is de kracht van een goede outbound beller!

 

Outbound bellen binnen jouw autobedrijf?

 

Zet jij de showroomverkoper in die daar op dat moment even tijd voor heeft? Of heb je de noodzaak van goede leadopvolging erkend en heb je een klantcontact verantwoordelijke (of team) aangewezen die de aanwas van nieuwe leads prioriteit geeft. Ook bij CARMEN zijn we ervan overtuigd dat deze laatste optie de beste is. Niemand anders dan jouw medewerkers staan dichterbij de doelgroep en spreken dezelfde taal/dialect.

 

Pieken, onderbezetting vragen om... ondersteuning

 

Aan outbound klantcontact gaat veelal een (e-)mailing vooraf. Als dit grote hoeveelheden zijn, dan is het voor de klantcontact verantwoordelijke (-n) niet mogelijk om ALLE contacten na te bellen. In jouw belang ga je in zo'n geval geen concessies doen in wie je wel/niet gaat opvolgen. Je houdt vast aan de 100%-regel voor maximale lead-generatie van het project.

 

Voor jou is het moment aangebroken om de hybride dienst van CARMEN automotive in te zetten. CARMEN medewerkers schakelen dan automatisch (hybride) bij om de contacten, die langer open blijven staan dan de afgesproken termijn, op te volgen.

 

Zo ben je in staat om 100% van de contacten van het project op te volgen en het maximale uit het project te slepen. Je profiteert ten volle van de (e-) mailing waar het showroom afspraken betreft, je zet nuttige tussenstappen (lead nurturing) voor prospects die er nog niet klaar voor zijn en daarbovenop verzamel je maximale data over de doelgroep die je voor andere doeleinden weer kan inzetten.

 

Ook bij een tijdelijk capaciteitsgebrek binnen het team, schakel je hybride in voor 100% opvolging van alle contacten totdat je zelf weer op niveau bent.

 

Hybride Outbound van CARMEN

 

CARMEN begrijpt dat je outbound klantcontact het liefste zelf doet. Sterker nog, we stimuleren onze business partners daar zelfs in. Op de momenten echter dat je het nodig hebt, schakelen wij naadloos bij.

 

Wat krijg je:

  • Naadloze overname van jouw klantcontact na overschrijding van een overeengekomen termijn
  • Gratis gebruik van CARMEN portal voor klantcontact registratie en actiepunten
  • Lead nurturing acties in de toekomst agenderen op het CARMEN portal
  • Helpdesk support binnen ruime openingstijden

 

Nu het jaar al richting vierde kwartaal gaat en de sprint door verkoop weer wordt ingezet, heeft CARMEN een interessant aanbod voor je: Meld nu je project voor hybride outbound aan en ontvang TIEN bonus gesprekken gratis. Geldig voor projecten vanaf honderd calls. Deze actie loopt tot 30 november.

  meer nieuws