Bootstrap Example

 

Koppeling CheckIT en CARMEN opent deuren naar onbenut after sales potentieel

 

in 2018 krijgt circa 10% van de Nederlandse dealerbedrijven, dankzij het gebruik van CheckIT*, toegang tot de koppeling met het CARMEN portal. Dit stelt hen in staat om uitgesteld advies wél moeiteloos op te volgen.

 

De reden waarom het opvolgen van uitgesteld advies nu nog niet op grote schaal gebeurt, ligt in het feit dat het automatisch agenderen lastig in het opvolg proces in te passen is. Doordat dit handmatig gedaan wordt, vindt opvolging in veel gevallen niet plaats. Om meerdere redenen een gemiste kans!

 

Met CheckIT - de digitale inspectieapp die het proces van planning tot en met facturatie digitaliseert – en de koppeling met CARMEN hebben gebruikers deze mogelijkheid wel. Dat maakt dat zij de sleutel, tot misschien wel het best bewaarde geheim voor meer after sales omzet, in handen hebben.

 

Het inspectieproces

 

Tijdens de inspectie registreert de monteur de noodzakelijke én de te agenderen adviespunten. Vooral dit laatste vergt van de monteur een omslag in denken die uiteindelijk zal leiden tot een betere service prestatie én meer begrip van de klant. Deze ervaart namelijk dat onderdelen niet te vroeg, maar pas als het nodig is, worden vervangen.

De service adviseur (of desgewenst de monteur zelf) overlegt de punten vervolgens met de klant. In de CheckIT app zijn de punten die respectievelijk zijn geconstateerd, verkocht en uitgesteld direct inzichtelijk.

Dealerbedrijven die gebruik maken van CheckIT en de koppeling met CARMEN eenvoudig (en kosteloos) hebben geactiveerd, kunnen uitgestelde adviespunten direct met een opvolgtermijn in het portal agenderen waarmee (telefonische) opvolging geborgd wordt.

 

 

After sales potentieel

 

Uitgaande van bijvoorbeeld 900 inspecties per jaar die gemiddeld twee geagendeerde adviespunten per inspectie opleveren, worden op jaarbasis gemiddeld 1.800 klantcontact momenten met een concrete aanleiding gegenereerd. Los ervan of de punten worden gecombineerd (in het kader van one-stop-shopping) of niet, bouwt het dealerbedrijf aan:

 

  • Klanttevredenheid; de klant ervaart dat de dealer onderdelen niet te vroeg vervangt, maar pas als het nodig is;
  • Loyaliteit; de klant ervaart dat de dealer meedenkt en op het moment dat het nodig is persoonlijk contact opneemt;
  • Extra after sales omzet; de kans dat klanten op dit onderhoudsadvies in gaan neemt toe, omdat klanten beter voorbereid worden. Tevens wordt voorkomen dat klanten gaan shoppen.

 

 

Het gestaag toenemende aantal CheckIT gebruikers optimaliseert hiermee het inspectieproces én creëert waardevol klantcontact resulterend in meer klanttevredenheid & loyaliteit en after sales omzet! Heel eenvoudig. Weten hoe?

 

 

*CheckIT is een product van Direct Access (de maker van Dealerportal met o.a. DealerBandenBeheer, MenuPricing, ClaimIT etc.) en CARMEN portal is een product van CARMEN automotive (klant contact center voor de automotive). Beide gevestigd in Maasdijk, ZH.

 

 

  meer nieuws