Bootstrap Example

Waarom jij het initiatief zou moeten nemen voor een bandenwisselafspraak

 

zodat de werkplaatsplanning niet door het weer wordt gedomineerd

 

Voordat het bandenwisselseizoen straks weer in volle gang is en de mensen binnen jouw dealerbedrijf bij de eerste voorspellingen van warm weer 'op hun tandvlees lopen', doe je er wijs aan om het traject van werkplaatsafspraken zo piekvrij mogelijk te laten verlopen.

 

Laat je jouw planning dicteren door het weer?

 

Jouw dealerbedrijf is echt de enige niet die denkt dat een e-mail campagne met een link naar een online planner voldoende is voor de klant om in actie te komen. Met een WhatsApp bericht is de kans op succes groter, maar in beide gevallen laat je het initiatief bij de klant die gewoonlijk pas in actie komt wanneer de nood aan de man is [voorjaarshitte 🥴].

 

Vind je het zelf ook niet enorm zonde dat jullie de planning voor de werkplaats - dáár waar het geld wordt verdiend - onnodig laten dicteren door de klant of, nóg grilliger, het weer!

 

NEEM ZELF CONTACT op voor een afspraak

 

Het is vrij simpel: De drukte van bandenwissel-werkplaatsafspraken is veel beter te spreiden als je proactief contact opneemt met de klant voor een afspraak. Er zullen in de werkplaats minder pieken zijn, wat een belangrijke voorwaarde is voor een beter rendement.

 

Natuurlijk heb je de juiste mindset nodig om de schouders onder al dat outbound klantcontact te zetten en je hebt al zoveel aan je hoofd. Maar door het initiatief naar je toe te trekken en 100% op te volgen, maak jij de drukte beheersbaar zodat er veel efficiënter kan worden gewerkt. Bovendien sta je er in outbound klantcontact niet alleen voor!

 

Je kan namelijk met eigen medewerker(s) van start gaan met het opvolgen van werkplaatsafspraken bijvoorbeeld via WhatsApp of SMS en de resterende contacten telefonisch opvolgen alles mét hybride outbound support* van CARMEN achter de hand.

 

Houd tijdens de voorbereiding voor de zomerbandenwissel steeds voor ogen hoe prettig het voor klanten is dat jij proactief contact opneemt en het hen makkelijk maakt om nog iets extra's te laten doen.

 

Zelf gaan we begin maart voor meerdere business partners van start met het 100% opvolgen van (lease-)berijders voor een werkplaatsafspraak. We kunnen de klant daarbij duidelijk vertellen over de verschillende 'smaken' die er zijn: BANDENWISSEL (+ grote beurt / kleine beurt / APK / zomercheck etc.). Erg prettig voor de klant: Tijdens het gesprek met de klant wordt de afspraak direct ingepland.

 

*Wil jij zelf starten en gegarandeerd 100% opvolgen, zonder stress? Dan doe je er slim aan hybride outbound support achter de hand te hebben. Medewerkers van CARMEN schakelen automatisch bij in klantcontact als jouw opvolgtermijn in gevaar komt

 

Wat doet Hybride Outbound Support:

 

Naadloze overname van klantcontact na overschrijding van een overeengekomen termijn Gratis gebruik van CARMEN portal voor klantcontact registratie en actiepunten Agenderen van Lead nurturing actiepunten op CARMEN portal Helpdesk support binnen ruime openingstijden

 

Bonus tip:

 

De Vijf Stappen naar Omzet Verhogende Service Marketing helpen je aan maximaal resultaat uit bandenwissel klantcontact.

 

 Download het E-book (gratis) 

 

 

 

 

  meer nieuws