Bootstrap Example

 

Tip voor meer omzet uit onderhoud door merkdealer

 

Mooi is de omzetstijging van 9% op onderhoud volgens de Bovag-RAI Aftersales Monitor 2016. De merkdealer heeft echter onder gemiddeld geprofiteerd met een omzetstijging van 5%, tegen een stijging van 14% bij universelen. Zonder voorbij te gaan aan het feit dat oudere auto's relatief vaker bij een universeel in onderhoud zijn en dat in dit segment de onderhoudskosten gemiddeld hoger zijn, zien (en merken wij) dat de merkdealer kansen op meer omzet uit onderhoud laat liggen.

 

Structureel opvolgen geagendeerd advies

Door het uitgangspunt voor performance niet slechts af te lezen uit de omzet per werkorder (gem. EUR 246,-- in 2016), maar te kijken naar het totale budget van de klant en datgene dat hij in jouw werkplaats besteedt, verschuift de benadering van onderhoud. Dus, ga je bij de auto van 0-3 jaar uit van het kengetal dat het totaal te besteden budget gem. EUR 464,-- is en stimuleer je de klant om zoveel mogelijk van dit bedrag in jouw werkplaats uit te geven? Dan kies je voor een andere, bredere, klantbenadering en dit stelt je in staat om de kansen op omzetgroei beter te benutten.

 

TIP Geagendeerde adviespunten uit eerder onderhoud geven een directe aanleiding voor klantcontact. Hanteer daarom een structurele benadering voor het opvolgen van geagendeerd advies. 

 

Handig om te weten is dat geagendeerde adviespunten uit de CheckIT EVHC, ontwikkeld en beheerd door zusterbedrijf Direct Access, automatisch in het CARMEN portal naar voren komen ter actieve opvolging.

 

  meer nieuws