Bootstrap Example

 

Meer klanten in de werkplaats?

 

In Vijf Stappen Naar Omzet Verhogende Automotive Service Marketing

 

#1 De mythe van de vaste klant

 

Het brein zit vreemd in elkaar. Terwijl je van alle kanten wordt bestookt met berichten over aardverschuivingen binnen de sector, bevind je je eigenlijk in een comfortabele situatie waarin goed personeel aantrekken je grootste zorg is en service in de meeste gevallen nog gewoon service is. De 'buit' is tenslotte binnen, de klant zal echt wel weer komen opdagen de volgende keer als de auto naar de werkplaats moet voor service... is nog de denk- en handelwijze binnen veel autobedrijven. Een hardnekkige en kostbare misvatting!

 

Cijfers uit de after sales monitor laten zien dat het marktaandeel van de merkdealer in onderhoud voor een nieuwe auto, naarmate de leeftijd van de auto vordert, drastisch terugloopt van 63% bij  0 - 3 jaar naar 36% bij 7 - 10 jaar. Extra vervelend, omdat de bedragen per service beurt een omgekeerde trend vertonen (EUR 462,-- bij 0 - 3 jaar en EUR 577,-- bij 7 -10 jaar). Er valt op dit gebied, met de nodige inspanning, door het autobedrijf nog heel wat aandeel te behalen.

 

#2 Meer klanten in de werkplaats?

 

Dat doe je door structureel en altijd op de goede momenten van je te laten horen en klanten persoonlijk aan te spreken. Je geeft ze zo telkens een goede reden om bij je te blijven en niet weg te gaan. De vijf automotive service marketing stappen die je gaat zetten, bieden je de structuur om dit doel te bereiken.

 

#3 Nulmeting voor klantbehoud

 

Want hoe zit dat bij jou? Wat dóe je om de klant naar de werkplaats te krijgen? Neem als voorbeeld APK en vraag jezelf af hoeveel klanten de werkplaats in zullen rijden in de verschillende categorieën en stel vast hoe dit binnen jouw dealerbedrijf gaat:

 

Ik doe NIETS; Geen actie; de RDW stuurt een bericht naar de klant en ik wacht af

Ik doe IETS; We sturen na de RDW brief een mailing om de klant voor APK uit te nodigen

Ik ga een STAPJE VERDER; We sturen een mailing inclusief een link naar de online werkplaatsafspraak planner

Ik doe MÉÉR; We sturen een mailing inclusief link naar de online werkplaatsafspraak planner en bellen alle klanten ruim voor de APK vervaldatum na

 

#4 De Vijf Stappen Naar Omzet Verhogende Automotive Service Marketing

 

De Vijf Stappen Naar Omzet Verhogende Automotive Service Marketing zorgen ervoor dat je MÉÉR doet. Ze leiden je de weg naar meer werkplaatsafspraken in vergelijking tot niets/iets/stapje verder. Ze zijn een kapstok voor de aanpak waarbij je klanten tijdens de customer life cycle steeds actief gaat benaderen en opvolgen om ze naar je werkplaats te krijgen. Ze zorgen ervoor dat je het initiatief voor een werkplaatsafspraak niet meer bij de klant laat liggen, maar voortaan actief naar je toe trekt.

 

CARMEN automotive neemt je de komende weken mee in de fascinerende en onontdekte wereld van automotive service marketing. Aan de hand van de vijf stappen willen we je laten ontdekken hoe je een betere werkplaatsvulling kunt realiseren. Maar bovenal willen we je laten ervaren hoeveel energie je krijgt van meer binding met je klant.

 

#5 Doe je mee?

 

Schrijf je in op onze mailinglijst en ontvang de Vijf Stappen naar Omzet Verhogende automotive service marketing. 

 

  meer nieuws