Bootstrap Example

 

Live Chat door CARMEN

 

“Om nóg beter in te spelen op de behoeftes van klanten hebben we Live Chat enige tijd geleden als vorm van klantcontact toegevoegd aan onze portfolio,” zo vertelt Remco de Vette. Naast telefonisch en per mail verzorgt CARMEN ook contact met klanten en prospects van haar opdrachtgevers via Live Chat.

 

 

Live Chat

 

Ook in de automobielbranche kan Live Chat niet meer weggedacht worden. Oriëntatie voor nieuwe en gebruikte auto’s, maar ook voor service producten en diensten gebeurt steeds vaker online. Maar sitebezoekers komen en gaan vaak anoniem. Onderzoek wijst uit dat nogal wat sitebezoekers met concrete koopintenties afhaken, simpelweg omdat ze de gezochte informatie niet kunnen vinden of omdat ze aanlopen tegen andere ‘blokkades’. Live Chat via CARMEN voorkomt dit. “Onze agents zorgen ervoor dat sitebezoekers direct online vragen kunnen stellen en afspraken kunnen maken. Dit werkt aantoonbaar conversie verhogend!”

 

 

Waarin onderscheidt CARMEN zich van anderen?

 

Dat is volgens Koen van de Laar wel het feit dat CARMEN niet werkt met chat robots of chat agents vanaf een zolderkamer. "Onze chat teams gaan vanuit ons automotive contact center, onder begeleiding van supervisors, de conversatie aan. Beleving, teamspirit, kennisdeling en kwaliteitsborging; aspecten waar onze opdrachtgevers dag in dag uit van profiteren”.

 

Daarnaast is over de tariefstelling te melden dat opdrachtgevers alléén betalen voor complete chats. Het tarief is opgebouwd uit een vast bedrag voor service kosten; een vast, laag bedrag per chat en een succesfee wanneer de chat conversatie leidt tot een concrete lead en vervolgactie. Een opmerkzame lezer kan hieruit afleiden dat deze tariefstelling verder motiveert tot concreet resultaat. “Een gezond uitgangspunt voor een betrokken samenwerking”, aldus De Vette.

 

 

Over CARMEN

Als toonaangevend automotive contact center verzorgt CARMEN zowel inbound als outbound klantcontact in opdracht van importeurs, leasemaatschappijen, financiële dienstverleners, dealers, toeleveranciers en autobedrijven. CARMEN is een zusterbedrijf van Direct Access en W&D consultants en kan daardoor bogen op ruime ervaring op het gebied van CRM, marketing en ICT.

 

 

Dit artikel is gepubliceerd op 'Autobranche Signalen'.

 

 

Meer publicaties over Live Chat

Project: Live chat voor Kia Motors Nederland B.V.

Product informatie: Live Chat door CARMEN 

Werkwijze: Een kijkje bij Live Chat door CARMEN

 

 

  meer nieuws