Bootstrap Example

 

Koppelingen voor meer efficiency in sales & aftersales klantcontact

 

Verhoging van de efficiency staat bij meer dan 40% van de dealerbedrijven bovenaan de prioriteitenlijst. Bron.

 

Op het gebied van klantcontact zou je daarom bij voorkeur in één CRM systeem álle klantgegevens via alle contactkanalen willen verwerken. Echter, blijkt het implementeren van een dure (maatwerk) applicatie nogal eens een ingrijpend en langdurig traject te zijn. In praktijk geven veel opdrachtgevers er daarom de voorkeur aan op zoek te gaan naar mogelijkheden om de communicatie tussen de verschillende systemen te verbeteren. Naast de efficiency slag die zij hiermee maken, stelt het hen tevens in staat om meer waardevolle klantcontact gegevens te combineren voor meer ‘business intelligence’.

 

Een flink aantal koppelingen

 

In Nederland heeft elk dealerbedrijf toegang tot het CARMEN portal, dat wordt gebruikt voor registratie, opvolging en monitoring van sales & aftersales klantcontact. Om tegemoet te komen aan de efficiency wensen van opdrachtgevers, is het portal nu al met een flink aantal systemen te koppelen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Dealer Management Systemen, digitale planmodules, occasion portalen en lead management- & marketing applicaties.

 

Bekijk de visual voor een totaaloverzicht.

 

 

 

Om optimaal in te kunnen spelen op de snel veranderende wensen van opdrachtgevers, is het belangrijk om als klantcontactpartner dynamisch te zijn. Wat helpt, is een goed ontwikkelteam met specialisten die ook sociale skills hebben. Het totstandbrengen en onderhouden van een koppeling, vergt namelijk van beide partijen de nodige inspanning en bereidheid.

 

 

Het lanceren van elke nieuwe koppeling is daarom altijd een mooie mijlpaal én een vertrekpunt om dit samen goed te onderhouden!

 

Benieuwd naar de koppelingen met CARMEN portal? Bekijk de visual. Wensen op het gebied van koppelingen? Neem contact. 

 

 

  meer nieuws