Bootstrap Example

 

Ideale openingstijden voor online klantcontact

Zet de schouders eronder en doe het snel!

 

Van prospects verwachten dat ze onder werktijd contact willen hebben over de aankoop van een auto, is een serieuze bedreiging voor het voortbestaan van je dealerbedrijf. Dat klinkt theatraal, maar tijden veranderen snel. En, objectief bekeken, is het ook verre van klantvriendelijk om de prospect hiermee te belasten, op een tijdstip dat hij/zij geld aan het verdienen is om ‘jouw’ auto te kunnen betalen.

 

Om als dealerbedrijf toekomstbestendig te zijn, geloven wij in openingstijden voor online klantcontact als prospects actief zijn. Je kunt de zaakjes verder nog zo perfect op de rit hebben; als jij niet bereikbaar bent op het moment dat de prospect je nodig heeft, is de kans groot dat deze verder zoekt en heb jij het nakijken.

 

Ideale openingstijden

 

 

 

De lijn waarin Nederlanders actief zijn op media, afgezet tegen de reguliere openingstijden van het dealerbedrijf, spreekt voor zich. Gezien deze trend, is het dan ook niet de vraag óf een dealerbedrijf op zoek gaat naar een oplossing voor verruiming van de openingstijden voor online klantcontact, maar hoe snel!

 

De grafiek is gebaseerd op algemene cijfers over media activiteit onder Nederlanders en is een goede indicator. Om de ideale openingstijden voor jouw dealerbedrijf helder te krijgen, doe je er verstandig aan om een onderzoek te doen.

 

Dit onderzoek is in vier stappen eenvoudig zelf uit te voeren.

 

1: Bekijk het website verkeer in Google Analytics per dag van de week over een periode van 24 uur;

Hier kunnen buiten openingstijden bezoekers tussen zitten die online met je hadden willen communiceren als je beschikbaar was geweest (live chat/telefoon/bel-me-nu etc.). Deze bezoekers stappen in veel gevallen uit op de pagina’s prijzen en het contactformulier.

 

2: Ervaar het online verkeer buiten openingstijden gedurende een periode van bijvoorbeeld een week;

Breng de aantallen in kaart om te weten te komen hoeveel bezoekers contact zochten.

 

3: Analyseer vervolgens op welke tijden/dagen, buiten openingstijden, de meeste verzoeken binnenkwamen;

 

4: Inventariseer de aantallen en tijdstippen waarop je, buiten openingstijden, via WhatsApp en social media klantreacties ontvangt;

 

Met de verzameling van deze gegevens zal je in staat zijn om de ideale openingstijden voor online klantcontact via live chat, bel-me-nu, WhatsApp en webcare helder te krijgen en een idee te krijgen van de omvang. Wat nu?

 

Zelf doen of uitbesteden? Of allebei

 

Ga bij het op de rit zetten van ruimere openingstijden voor online klantcontact op zoek naar de optie die binnen jouw dealerbedrijf het beste past. Richt je het volledig zelf in of ga je op zoek naar een extern klantcontact center die aan jouw wensen van volledige of hybride ondersteuning voldoet?

 

 

Hoe je het ook regelt, essentieel voor de levensvatbaarheid is dat het dealerbedrijf bereikbaar is op de tijden waarop de prospect actief is.

 

Zet ook de schouders onder ruimere openingstijden voor online klantcontact van je dealerbedrijf!

 

 

 

  meer nieuws