Bootstrap Example

 

Connectiviteit transformeert klantcontact

 

Binnen de autobranche verandert het klantcontact landschap in rap tempo. Neem bijvoorbeeld de 'connected car', waarbij de berijder en dealer in direct contact met elkaar kunnen staan. De mogelijkheden voor klantenbinding die dát oplevert zijn uniek. Door creatief in te spelen op signalen, zoals bijvoorbeeld de bereikte kilometerstand voor de volgende onderhoudsbeurt, neemt de kans op extra werkplaatsomzet toe.

 

Tip: een groot empathisch vermogen van de klantcontact medewerker (het vermogen om je in de klant te verplaatsen) vergroot de kans op conversie en retentie. Omdat de informatie 'dichtbij' de klant wordt weggehaald en als privé kan worden ervaren, is het belangrijk om de klant vanuit zijn/haar perspectief te benaderen en hem/haar zo niet af te schrikken. Selecteer uw medewerkers die online klantcontact opvolgen op hun empathische kwaliteiten en pas het functieprofiel hierop aan.

 

Ook bij CARMEN automotive neemt klantcontact dankzij technologische ontwikkelingen steeds weer nieuwe vormen aan, waarvoor andere competenties gewenst zijn. Een chat medewerker spreekt andere competenties aan dan de online klantcontact medewerker die aan lead nurture doet. En de klantcontact medewerker die vanuit de showroom een videochat conversatie voert, benut andere capaciteiten dan de medewerker die een Direct Mail actie opvolgt.

 

Met een goed oog voor de competenties van onze mensen, speciale trainingen en goede monitoring, kunnen alle vormen naast elkaar floreren, met als grote gemeenschappelijke deler: klantcontact in automotive!

 

 

  terug naar archief