Bootstrap Example


Goed beheerst de piek in bandenwissel doorkomen? Met deze zes tips gaat dat lukken!

 

Het najaar is weer in aantocht! Bij veel auto bedrijven zijn de voorbereidingen op het banden- (en wielen-) wisselseizoen al in volle gang. Naast de piek in werkzaamheden die dit meebrengt, biedt dit moment een mooie kans om klanten te ontzorgen.

 

Met de gestage klimaatveranderingen van de afgelopen jaren, blijken klanten het steeds lastiger te vinden om zelf een optimaal moment voor de banden-/wielenwissel te bepalen. Een mooie kans voor het autobedrijf om hierin een leidende rol te spelen. Door de klant duidelijkheid te geven in wat er wanneer moet gebeuren om zoveel als mogelijk "aan de weersomstandigheden aangepaste banden" op de auto te hebben, geeft u de klant de zekerheid die hij zoekt.

 

Bovendien bent u door deze leidende rol beter in staat om de drukte rondom de bandenwissel in het magazijn en de werkplaats te managen. Met een duidelijk plan is het werkaanbod beter te spreiden en is het mogelijk om de bandenwissel met andere werkzaamheden te combineren (one-stop-shopping).

 

Tips voor een goed geplande bandenwissel

 

  1. Bedenk hoe uw ideale planning eruit ziet (zonder de realiteit uit het oog te verliezen) en maak keuze in de afwikkeling, zoals gaat u de opvolging van het klantcontact zelf doen of kiest u voor hybride (deels zelf - deels uitbesteden) of uitbesteden;
  2. Laat de klant weten dat u meedenkt. Plaats het prominent op de website en ondersteun dit met bijvoorbeeld een direct mailing campagne;
  3. Ontzorg door de klant proactief te benaderen. Wacht dus NIET af totdat de klant zelf contact opneemt!;
  4. Blijf de lange termijn temperatuurvoorspellingen volgen om tijdig in te spelen op onvermijdelijke piekdrukte;
  5. Zorg dat de verwachtingen van de klant goed worden gemanaged en waargemaakt;
  6. Vergeet in de drukte niet om uw team zo nu en dan een schouderklop te geven!

 

Nuttige hulpmiddelen

 

Regelmatig terugkerende bandenwissel acties kunt u bijvoorbeeld kosteloos en efficiënt managen via het CARMEN portal, dat automatisch data uitwisselt met de bron (DMS en / of Dealer Banden Beheer).

 

Denk ook op tijd na over ondersteuning van uw klantcontactteam bij proactieve opvolging. Zo is er naast 100% uitbesteden de hybride opvolgvariant van CARMEN: wordt voor uw eigen contactmedewerkers de druk te hoog, dan nemen CARMEN klantcontact medewerkers de opvolging moeiteloos over.

 

Beheers het traject van bandenwissel. Met een doordachte en heldere aanpak is de klant makkelijker te motiveren om de werkplaats in te rijden op het moment dat het de klant zelf én u het beste uitkomt!

 

  meer nieuws