Bootstrap Example

 

Bandenwissel een KANSRIJK contactmoment

 

Als één contactmoment uit de Customer Life Cycle zich leent voor toepassing van de Vijf Stappen naar Omzet-Verhogende-Automotive-Service-Marketing, dan is dat bandenwissel klantcontact!

 

De Vijf Stappen naar Omzet Verhogende Automotive Service Marketing maken het makkelijk om het initiatief voor een werkplaatsbezoek naar je toe te trekken en zo meer klanten de werkplaats in te krijgen. We hebben deze nieuwsbrief reeks overzichtelijk voor je samengebracht in een E-book dat je gratis kunt downloaden.

 

 

 

Het ❄ bandenwissel seizoen is inmiddels in volle gang en veel dealerbedrijven zullen voorzichtig aan weer 'op hun tandvlees lopen'.

 

Zelf zijn we begin oktober, voor meerdere business partners, gestart met het opvolgen van (lease-)berijders voor een werkplaatsafspraak. Buiten het feit dat bandenwissel centraal staat, hebben we daarbij duidelijk voor ogen welke 'smaken' er allemaal zijn: BANDENWISSEL regular | BANDENWISSEL + grote beurt | BANDENWISSEL + kleine beurt | BANDENWISSEL + APK | BANDENWISSEL + wintercheck etc.. Tijdens het gesprek met de klant wordt de afspraak direct ingepland.

 

Zeg eens, hoeveel van de contacten van de e-mail campagne heb jij proactief opgevolgd? 100%, 70%, 50% of minder...? Er is hier geen fout antwoord mogelijk hoor en je gaat ook niet door voor een roodglanzende hoofdprijs op vier wielen 🚗. Het is alleen zo verrekte zonde dat je de planning voor jouw werkplaats - dáár waar je het geld verdient - onnodig laat dicteren door de klant of, nóg grilliger, het weer!

 

De klant ZELF bellen voor een afspraak

 

Het is vrij simpel: De drukte van bandenwissel werkplaats bezoeken is veel beter te spreiden als je proactief contact opneemt met de klant om een afspraak in te plannen. Er zullen in de werkplaats minder pieken zijn, waardoor rendabeler gewerkt kan worden.

 

Natuurlijk heb je de juiste mindset nodig om de schouders onder al dat werk te zetten en je hebt al zoveel aan je hoofd. Maar door het initiatief naar je toe te trekken, maak jij de drukte beheersbaar zodat er veel efficiënter kan worden gewerkt.

 

Dus zet je standaard hoog --> ga voor 100% opvolgen en realiseer je dat pieken, vanwege onvoorspelbare weersomstandigheden, altijd voor zullen komen...

 

100% opvolgen

 

Bedenk jij je weleens hoe prettig het voor jouw klanten is als jij proactief contact met ze opneemt voor het inplannen van een afspraak voor bandenwissel? En hoe makkelijk je het hen maakt om nog iets extra's te laten doen, als ze toch naar de werkplaats komen? Precies díe omzetkansen zijn nóg een reden om ALLE bandenwissel contacten op te volgen.

 

Je belt met een doel

 

Je neemt je verantwoordelijkheid naar klanten door hen zoveel als mogelijk op "aan de weersomstandigheden aangepaste banden" te laten rijden én maakt meteen van de gelegenheid gebruik om te horen waarmee je ze verder van dienst kan zijn. Dit zullen ze waarderen.

 

Je maakt het makkelijk om een afspraak te maken

 

Niet alleen online, maar ook telefonisch is het belangrijk om zoveel mogelijk drempels weg te nemen.

 

Tip: De koppeling tussen CARMEN portal (voor klantcontact) en Plan-IT maakt dat het inplannen van een werkplaatsafspraak met de prospect telefonisch direct vanuit één scherm gedaan kan worden.

 

Zelf doen PLUS

 

Je zal niet de enige zijn die denkt: "Leuk hoor CARMEN, maar daar is bij ons helemaal geen tijd voor." Verkeerde mindset! Focus opnieuw en erken dat nabellen wél direct omzet oplevert en een heleboel andere karweitjes niet...

 

Dus geef het de prioriteit die het verdient en ga lekker van start, pep elkaar op en regel hybride opvolging door CARMEN.

 

Dat houdt in dat contacten, die jullie na een bepaalde termijn nog niet hebben opgepakt, automatisch door medewerkers van CARMEN worden overgenomen. Leuk om te lezen waarvoor A-Point CARMEN tijdens de bandenwissel inschakelt.

 

Hybride Outbound van CARMEN

 

Wij bij CARMEN begrijpen dat je after sales klantcontact het liefste zelf doet. Sterker nog, we stimuleren onze business partners daar zelfs in. Op de momenten echter dat je het nodig hebt, schakelen wij naadloos bij.

 

Wat krijg je:

  • Naadloze overname van jouw klantcontact na overschrijding van een overeengekomen termijn
  • Gebruik van CARMEN portal voor klantcontact registratie en actiepunten
  • Lead nurturing acties in de toekomst agenderen op het CARMEN portal
  • Helpdesk support binnen ruime openingstijden

 

Nu we midden in de bandenwissel periode zitten, kan CARMEN je helpen om 100% op te volgen. 

 

Meld je bandenwissel project nu aan

 

 

  meer nieuws